به گزارش ایرنا، احمد انارکی محمدی عصر جمعه در نشست کارگروه تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قشم افزود: در رویکرد دبیرخانه شورای مناطق آزاد تغییراتی ایجاد شده که نویدبخش موفقیت بیشتر و افزایش سهم مردم بومی از اشتغال است.
وی ادامه داد: هدف از ایجاد مناطق آزاد افزایش تولید و توسعه در مناطق کمترتوسعه یافته و به ویژه مناطق مرزی است اما وجود مشکلات در قوانین و مطرح شدن برخی موضوعات باعث شد این مناطق از هدف اصلی خارج شوند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مناطق آزاد قانون های ویژه خود را دارد اما روانسازی برخی قوانین مصوب زمانبر است که تبعات آن گریبانگیر مناطق آزاد می شود.
وی خاطرنشان کرد: حق مردم بومی است که به وسیله منطقه آزاد از وضعیت معیشت مناسبی برخوردار شوند که هم اکنون نیز این امر تحقق یافته است.

** توسعه مناطق مرزی از دستاوردهای مهم مناطق آزاد است
یک عضو دیگر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دستاوردهای مناطق آزاد کشور در توسعه مناطق مرزی، ایجاد تولید و اشتغال قابل قبول است.
علی اکبر کریمی افزود: البته رسالت اصلی مناطق آزاد جذب سرمایه گذاری خارجی، افزایش تولید داخلی و تبدیل کردن منطقه به سکوی صادرات تولیدات داخلی است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در ادامه با اشاره به مزیت های مناطق آزاد تصریح کرد: قشم پس از اَرَس بالاترین ظرفیت صنعتی را بین مناطق آزاد کشور داراست.
وی ادامه داد: هر کدام از مناطق کشور یک رسالت را به صورت تخصصی دنبال می کنند، اما منطقه آزاد قشم علاوه بر صنعت می تواند از لحاظ گردشگری و اقلیمی نیز در خدمت اقتصاد منطقه و کشور باشد.
کریمی گفت: پل ارتباطی جزیره به ساحل نیز می تواند مزیت ریلی و خودرویی داشته باشد که بلاتکلیف باقی مانده و باید سریع تر به آن رسیدگی شود و به سرانجام برسد.
نشست کارگروه تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قشم عصر جمعه با حضور نمایندگان مجلس، هیات استانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مسوولان محلی در قشم برگزار شد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.