به گزارش ایرنا، سردار عزیزالله ملکی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این افراد در فضای مجازی و پیام رسان های خارجی، سایت ‌های شرط بندی و پولشویی به صورت گسترده راه اندازی کرده که رسیدگی به این موضوع، در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی بیان داشت: 2 نفر از اعضای این باند در مخفیگاهشان در بندرعباس و 2 متهم دیگر نیز در تحقیقات بیشتر در یکی از استان های کشور شناسایی و دستگیر و به پلیس فتا در هرمزگان منتقل شدند.
فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: متهمان در بازجویی هایی انجام شده با سند و مدرک موجود، اعتراف کردند که برای کسب درآمد، با همکاری یکدیگر اقدام به راه‌اندازی سایت های شرط‌ بندی و درگاه های پرداخت آنلاین جعلی در فضای مجازی کرده اند.
ملکی بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعداد زیادی کارت بانکی و هم چنین تجهیزات جعلی شامل مُهر، اوراق و مدارک هویتی افراد مختلف کشف شد.
وی یاد آور شد: در بررسی تراکنش حساب‌ های متهمان، مشخص شد مبلغ یک هزار و 480 میلیارد ریال گردش حساب داشته‌ اند که 12 میلیارد ریال در حساب آنان مسدود شده و رسیدگی به پرونده اعضای این باند، همچنان ادامه دارد.
این مقام انتظامی هشدار داد: فضای مجازی بویژه شبکه های اجتماعی خارجی، به هیچ عنوان محیط امنی برای مبادله پول و انجام اینگونه فعالیت ها نیست.
وی از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک در فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.CyberPolice.ir بخش فوریت های سایبری و گزارش های مردمی، اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.
ملکی گفت: پلیس با عاملان اینگونه اعمال مجرمانه با قاطعیت برخورد می کند.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.