سرهنگ علی اصغر جمالی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک فروند لنج صیادی روز گذشته به همراه چهار نفر قاچاقچی قصد داشت 16 هزار لیتر گازوئیل را به خارج مرزهای آبی کشور منتقل کند.
وی اظهار کرد: با تغییرات محسوسی که به تازگی در نرخ ارز بویژه ارز کشورهای همسایه در حاشیه خلیج فارس شاهد هستیم برخی صیادان به قاچاق سوخت روی آوردند.
وی گفت: این افراد با خرید گازوئیل سایر شناورهای صیادی به قیمت دولتی لیتری 3 هزار ریال ، آن را از طریق شناورهای صیادی به نقطه صفر مرز دریایی و یا آبهای کشورهای همسایه منتقل می کنند.
جمالی افزود: در واقع قاچاقچیان ، سوختی که با زحمت فراوان در داخل کشور تولید می شود را با هدف درآمد نامشروع و سودجویی بیشتر با قیمت هر لیتر 15 تا 17 هزار ریال به آن سوی مرزهای آبی قاچاق می کنند.
وی تصریح کرد: شناور صیادی ضبط شده نیز 16 هزار لیتر سوخت را در مخزن و یخچالهای نگهداری ماهی ذخیره کرده بود که با هوشیاری دریابانان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی کشف و از خروج آن به آن سوی مرزهای کشور جلوگیری کردند.
جانشین پایگاه دریابانی کیش با تاکید بر برقراری نظم و امنیت آب های سرزمین ایران اسلامی و برخورد جدی با قاچاقچیان، خاطر نشان کرد: سال گذشته نیز 26 هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای جزیره کیش کشف و ضبط شد.
6993/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.