کارشناس محیط زیست جزیره کیش شامگاه دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این لاک پشت خرداد ماه سال گذشته توسط یکی از قایقرانان در آبهای اطراف جزیره کیش مشاهده شده بود.
حامد محمودی افزود: این لاک پشت به دلیل ضعف شدید جسمی و بیماریهای داخلی قادر به حرکت نبود و از طرفی با دلیل قطع یکی از بالها که به احتما چند سال پیش به دلایل نامعلوم ناقص شده ، روی آب شناور بود.
وی اظهار کرد: بر این اساس محیط بانان جزیره کیش پس از اقدام ارزشمند این شهروند دوستدار محیط زیست، لاک پشت بیمار را برای درمان به آکواریوم پارک دلفین های جزیره کیش منتقل کردند.
محمودی گفت: این لاک پشت در مدت یک سال گذشته با تغذیه دستی و تزریق آنتی بیوتیک با بهره گیری از مشاوران و دامپزشکان داخلی و کشور استرالیا بهبودی یافت و از وزن 20 کیلو گرم به 55 کیلوگرم رسید.
محیط بان جزیره کیش ادامه داد: این لاک پشت سرخ بالغ بر 40 سال سن دارد و از گونه های در معرض انقراض است.
محمودی افزود: از نظر جمعیتی بعد از گونه های لاک پشت سبز، عقابی، زیتونی و چرمی، لاک پشت سرخ از گونه های کمیاب در آبهای خلیج فارس به شمار می رود.
وی گفت: این لاک پشت پس از اینکه به حالت ایده آل جسمی رسید و قادر به ادامه حیات در دریا شد ، با یک بال به زندگی در اعماق دریا در اطراف جزیره کیش بازگشت.
6993/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.