به گزارش ایرنا، فاضل نظری روز شنبه در مراسم افتتاح گام دوم مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری و نوجوانان در بندرعباس اظهار داشت: کانون یکی از نقش آفرینان عرصه پرورش فکری و ذوقی آینده سازان کشور است.
وی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مکانی برای تمرین زندگی کودکان یاد کرد و ادامه داد: کانون در شکل دهی به شخصیت مدیران از گذشته تا به امروز نقش آفرین بوده و این اثرگذاری را در بخش های مختلف مدیریتی کشور به وضوح می توان دید.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: توسعه مهارت کودکان به عنوان تمرین زندگی اصلی ترین وظیفه کانون در سال جاری خواهد بود و در این این مسیر برای رسیدن به هدف های مطلوب و آیده ال تلاش های بیشتری باید صورت بگیرد.
نظری یاد آور شد: نظام آموزش و پرورش با رشد فزاینده موسسه های آموزشی علاوه بر کسب علم و دانش می بایست تمرکز اصلی خود را به سمت مهارت افزایی دانش آموزان سوق دهد.
وی افزود: اگرچه امکانات و داشته های امروز کانون برای تامین نیازهای فزاینده این حوزه کافی نیست اما آن چه ما مسوولان را در کانون امیدوار می کند همراهی دلسوزانه مربیان به عنوان اصلی ترین سرمایه و دارایی کانون است.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص توسعه زیر ساخت های کمی نیز اظهار کرد: توسعه فضای آموزشی در فعالیت های کانون به صورت عمومی کاملا احساس می شود، اما بیشتر به دنبال توسعه کیفی در این نهاد هستیم.
نظری بیان داشت: با وجود همه محدودیت ها در توسعه زیرساخت های عمرانی و آموزش های مهارتی در استان هرمزگان نیز اقدام های بلندمدتی از سوی کانون انجام خواهد شد.
گام دوم مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان هرمزگان روز شنبه با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور افتتاح شد.
این مرکز ابتدا با کاربری مرکز فرهنگی و هنری کانون در سال 89 افتتاح و در سال 95 با توجه به نیاز کودکان و نوجوانان استان به وجود یک مرکز تخصصی علوم متناسب سازی و راه اندازی شد.
گام دوم مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری در 2 بخش فیزیک و رصد خانه علوم با هزینه 3 میلیارد ریال راه اندازی شده است.
رصد خانه‌ مرکز تخصصی علوم کانون به گنبد 4 متری مجهزاست که در آن تلسکوپ قدرتمند 14 اینچی قرار گرفته است.
این رصد خانه مجهز به 3 موتور اصلی با قابلیت کنترل از راه دور می‌ باشد که به صورت جستجوی خود کار قابلیت رویارویی بیش از40هزار جرم آسمانی با بزرگنمایی ‌های متفاوت را دارد.
قابلیت قطبی کردن، نمایش دادن تصویر زنده از رصد اجرام، ثبت فیلم وعکس در مدت زمان طولانی برای انجام تحقیقات نجومی از ویژگی‌های این رصدخانه است.
افتتاح بخش فیزیک با هدف بررسی و تحلیل طبیعت آماده بهره‌ برداری برای کودکان و نوجوانان استان است و عمده فعالیت‌ های بخش فیزیک معطوف به تشریح آزمایش ‌های مهم مباحث فیزیک و برگزاری دوره‌ های علمی آموزشی خواهد بود.
گام اول مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری هرمزگان شامل بخش‌های زیست بوم‌ های جانوری، اکوسیستم‌ های دریایی، آکواریوم ماهیان، صدف ها و آب سنگ های مرجانی و بخش حشرات بود که دراسفند 95 افتتاح شد.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.