سعید موحدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مکبث زار با حضور در جشنواره بین المللی تئاتر آذربایجان دهمین حضور بین المللی خود را تجربه خواهد کرد.
وی با بیان اینکه نمایش مکبث زار کاری به نویسندگی، طراحی و کارگردانی ابراهیم پشت کوهی است، افزود: بیش از 10 سال از نخستین اجرای این نمایش می گذرد و تاکنون بیش از 100 بار به روی صحنه رفته و همواره مورد استقبال بسیار قرار گرفته است.
موحدی تصریح کرد: داستان این نمایش تلفیقی از داستان های شکسپیر است که با فرهنگ های بومی ایرانی تلفیق یافته که لباس ها و ساز های بومی در این نمایش نشان دهنده این موضوع است.
وی ادامه داد: مکبث زار اقتباسی آزاد از نمایشنامه مکبث اثر ویلیام شکسپیر است که با بهره‌ گیری از آیین‌ های بومی و مراسم زار منطقه جنوب ایران تبدیل به اثری مطرح در جشنواره های بین المللی و داخلی شده است.
موحدی اظهار کرد: بسیاری از پوشش ‌های مردانه و زنانه در این نمایش لباس ‌های محلی هرمزگان است و سازهای به ‌کار رفته در این نمایش نیز سازهای کوبه‌ ای است که فضای موسیقیایی جنوب کشور را نشان می‌دهد.
سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر شَکی با حضور گروه هایی از کشورهای کلمبیا، ایران، مکزیک، گرجستان در روزهای 23 تا 30 اردیبهشت ماه توسط وزارت فرهنگ و گردشگری کشور آذربایجان برگزار می شود.
7198/ 6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.