افروز صفاری فرد روز چهارشنبه در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره تئاتر معلولان خلیج فارس در گفت و گو با ایرنا در یاسوج افزود: یکی از رویکردهای مهم و راهبردهای توسعه ای سازمان بهزیستی برای جامعه هدف خود توانمند سازی وبروز خلاقیت های فردی و اجتماعی آنان است.
وی تاکید کرد: یکی از راهکارهای اساسی برای شکوفایی استعدادها ، پویایی و ایجاد خلاقیت ونوآوری در وجود این قشر استفاده از ابزار هنر و هنردرمانی است.
صفاری فرد افزود: از سال 80 که کار ساماندهی و شناسایی معلولان هنرمند و ایده برگزاری جشنواره های هنری و تئاتر در سازمان بهزیستی آغاز شده تاکنون افزون بر 400 گروه هنری در رشته های مختلف فعال شده اند و اکنون این نهال نوپا به درختی تنومند و ارزشمند در عرصه هنری در کشور تبدیل شده است.
وی ابراز داشت: تاکنون 6 جشنواره تئاتر در حوزه معلولان در سطح کشور و استان های مختلف برگزار شده است.
این مسئول در سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره ها علاوه بر توانمندسازی و ایجاد نشاط و امید در بین جامعه معلولان تغییر رویکرد و نگاه مردم به ویژه مسئولان نسبت به این قشر است.
وی شمار معلولان شناسایی شده زیرپوشش سازمان بهزیستی کشور را هم اینک حدود یک میلیون و 400 نفر دانست و گفت: مسایل ژنتیکی و تصادفات از مهمترین دلایل بروز معلولیت در کشور است.
صفاری فرد اظهار داشت: بیش از یکهزار و 170 مرکز توانبخشی روزانه نیز در سراسر کشور مشغول ارایه خدمات و یارانه به این معلولان هستند.
نرخ معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد با حدود 6 دهم درصد بالاتر از میانگین کشوری حدود 2.7 درصد است که عمده‌ترین معلولیت در این استان نیز از نوع جسمی و حرکتی است.
تاکنون حدود 18هزار نفر معلول در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد پنج هزار و 816 نفر زیر پوشش بهزیستی استان هستند.
ششمین جشنواره تئاتر معلولان خلیج فارس که از تاریخ 26 فروردین سال جاری در یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد آغاز شده بود امروز با معرفی برگزیدگان پایان یافت.
این جشنواره منطقه‌ای با حضور استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد به مدت چهار روز و از 26 فروردین سال جاری به میزبانی یاسوج برگزار شد.
65 اثر از پنج استان حوزه خلیج فارس به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد 13 مورد برای اجرا به مرحله نهایی راه یافته بودند.
3016/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.