سید رضا امیری زاده روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا پیش بینی کرد:
با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی امسال 52هزار تن محصول گندم برداشت می شود که 2درصد کمتر از سال زراعی گذشته خواهد بود.
وی از شهرستان حاجی آباد با 90درصد سطح زیر کشت گندم به عنوان انبار این محصول در هرمزگان نام برد و افزود: 10درصد باقی مانده گندم زارها و محصول تولیدی گندم به شهرستانهای رودان ، بستک، پارسیان، بندرعباس و میناب اختصاص دارد.
به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان برداشت گندم دراین استان از اواخر فروردین ماه آغاز و با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستانهای یاد شده هفته اول تیر ماه پایان می یابد.
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه تولیدات محلی تنها 35 درصد از نیاز این استان به محصول گندم را تامین می کند اعلام شده کسری آن به میزان 240 هزار تن از استان های فارس، گلستان و خوزستان تامین می شود.
وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است: محصول گندم با قیمت سال زراعی گذشته و به صورت علی الحساب ازگندم کاران خریداری می شود که پس از ابلاغ قیمت های خرید تضمینی سال زراعی جاری، مابه التفاوت آن به بهره برداران پرداخت خواهد شد.
سال زراعی گذشته براساس مصوبه شورای اقتصاد هر یک کیلوگرم گندم معمولی (نان) با افت مفید 4 درصد و افت غیرمفید 2درصد به مبلغ 13 هزار ریال (1300 تومان) و گندم دوروم 13 هزار و 300ریال (1330 تومان) خریداری شده بود.
شورای اقتصاد هنوز نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری (مهر96تا مهر 97) را اعلام نکرده است.
6149 /6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.