به گزارش ایرنا، شهید احمد بلالی پور بندری فرزند قاسم و کنیز، دوم فروردین سال 1337 در بندرعباس به دنیا آمد.
دوران ابتدایی را در دبستان مشیر دوانی گذارند و در زمان اوقات فراغت به ویژه تابستان ها کار می کرد تا از این روش زندگی تحصیلی خود را سر و سامان دهد، با این وجود در پایان تحصیلات راهنمایی به عنوان شاگرد ممتاز استان هرمزگان انتخاب شد.
شهید بلالی پور مقطع دبیرستان را در البرز گذراند و در این دوران نیز درس خوان و منظم بود، آن قدر که توجه مسئولان را به خود جلب کرد و کارگزاران رژیم به خیال خود خواستند از این استعداد شهید احمد به نفع خود استفاده کنند بنابراین او را برای اعزام به دوره «تربیت سفیر» (دوره های آموزشی بورسیه تحصیلی دانش آموزی) که هزینه آن به وسیله دولت پرداخت می شد، انتخاب کردند اما وی که خیانت های رژیم را به خوبی درک کرده بود حاضر به پذیرفتن این موضوع نشد.
پس از پیروزی انقلاب در کنکور سراسری شرکت کرد و در رشته زبان خارجی دانشگاه تربیت معلم زاهدان قبول شد.
شهید بلالی پور در دانشکده زبان عضو اصلی انجمن اسلامی دانشکده بود و در فعالیت های فرهنگی و تبلیغاتی انجمن پیش قدم بود اما پس از اعلام انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه ها که به دنبال توطئه گروهک های وابسته و تشکیل اتاق های جنگ در دانشگاه ها صورت گرفت، فعالیت های احمد در بُعد دیگری شروع شد و از طرف دانشگاه برای تحقیق و بررسی وضعیت زندگی مردم محروم اعزام شد.
وی پس از بازگشت به بندرعباس و مشاهده کمبودهای فرهنگی با همکاری تربیت بدنی سپاه پاسداران در سر و سامان دادن به باشگاه های ورزشی تلاش کرد و در میان تمرین های ورزشی بحث های عقیدتی و جریان های سیاسی روز را نیز مطرح می کرد.
شهید بلالی پور سپس برای تدریس نهضت سواد آموزی به روستاهای بخش فین رفت. مدتی بعد به هیات هفت نفره واگذاری زمین (شورایی تشکیل شده از هفت معتمد که برای سامان دادن به وضعیت زمین خواری، حل درگیری و واگذاری قانونی زمین زیر نظر ستاد مرکزی واگذاری زمین فعالیت می کردند و از سال 1385 تا 1369 فعالیت خود را ادامه دادند)، پیوست.
شهید بلالی پور قبل از رفتن به جبهه به مزار شهیدان رفت و آن چنان که خودش می نویسد: «بر مزار شهدا رفتم و دعا کردم که خداوند فیض بزرگ شهادت را نصیبم کند» و سپس راهی جبهه های شوش و دزفول شد و در عملیات بیت المقدس نیز شرکت کرد.
وی سرانجام در سال 1361 در کرخه نور بر اثر اصابت گلوله فرق سرش شکافته و به شهادت می رسد.
شهید بلالی پور در وصیت نامه اش این جمله را می نویسد که من در دنیای مادی هیچ آرزویی ندارم، این اسلام و این انقلاب عزیز به رهبری امام خمینی(ره) بود، فقط امام را تنها نگذارید و ادامه دهنده راه امام باشید.
9887/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.