به گزارش ایرنا، شهید غلامعباس آتش دهقان اول مرداد ماه 1344 در زمان اختناق رژیم شاهنشاهی در شهر بندرعباس متولد شد.
دوران کودکی را مانند همه هم سن و سالانش در آغوش گرم پدر و مادر گذراند و 7 ساله بود که برای آموختن علم و دانش وارد دبستان ابتدایی «حافظ» شد اما هم زمان با دوران کودکی، سایه غم و اندوه زندگی اش را فرا گرفت و مادرش از دنیا رفت.
شهید آتش دهقان با اتمام دوران ابتدایی وارد مدرسه راهنمایی «امیرکبیر» شد.
او به دلیل علاقه شدید به دین اسلام، ائمه اطهار(ع) و پیامبران( ص) در این زمینه تحقیق و جستجو می کرد و ذوق و شوق کسب معرفت باعث شد وارد کلاس های قرآن «شهید یوسف دقت» شود و به آموختن معارف دینی و بهره گیری از چراغ هدایت و قرآن آموزی بپردازد. غلامعباس آموختن این فضیلت ها را ضروری می دانست.
*شهید یوسف دقت از شهدای انقلاب اسلامی از مداحان و قاریان برجسته قرآن کریم بود که در سال ۱۳۴۱ در بندرعباس متولد شد.
وی خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی و مسؤول روابط عمومی سپاه بود که در ۲۲ مرداد ۱۳۶۰ در محله شریعتی زادگاهش مورد سوءقصد گروه‌های ضدانقلاب قرار گرفت و به شهادت رسید.
این شهید پیش از انقلاب با جمع‌ آوری بولتن‌ ها و صوت سخنرانی ‌های بزرگان و مبارزان دوران انقلاب و توزیع آن بین مردم در انتقال پیام انقلابی حضرت امام (ره) نقش بسزایی داشت.
با شروع مبارزات انقلابی و راهپیمای های ضد طاغوتی مردم به رهبری امام خمینی (ره) وارد تظاهرات و مبارزه علیه رژیم سفاک و ظالم پهلوی شد.
پس از انقلاب و آغاز جنگ، درحالی که سال دوم متوسطه در رشته الکترونیک درس می خواند، اشتیاق جبهه او را از تحصیل بازداشت و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت.
شهید غلامعباس زمانی که به شهادت رسید، فرمانده گروه شناسایی اطلاعات-عملیات تیپ بیت المقدس اهواز در خرمشهر بود.
وی در سال دهم اردیبهشت 1361 براثر اصابت ترکش به دست ها سینه و قطع سر شهید شد و حدود 22 روز بعد از آزاد سازی خرمشهر، پیکر مطهرش شناسایی و در گلزار شهدای بندرعباس به خاک سپرده شد.
شهید آتش دهقان وصیت نامه اش را با آیه 76 سوره نسا«الَّذینَ آمَنُوا یُقاتِلُونَ فی سَبیلِ اللّهِ وَ الَّذینَ کَفَرُوا یُقاتِلُونَ فی سَبیلِ الطّاغُوتِ فَقاتِلُوا أَوْلِیاءَ الشَّیْطانِ إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطانِ کانَ ضَعیفاً-کسانی که ایمان دارند، در راه خدا پیکار می کنند; و آنها که کافرند، در راه طاغوت (بت و افراد طغیانگر.) پس شما با یاران شیطان، پیکار کنید! (و از آنها نهراسید;) زیرا که نقشه شیطان، (همانند قدرتش) ضعیف است» آغاز می کند.
وی در ادامه عنوان می کند: از پدر و مادر عزیزم تشکر می کنم که درست مرا تربیت کردند و نگذاشتند به انحراف کشیده شوم. آن ها روح و وجودم را با تعالیم اسلامی پرکردند که این خود بزرگ ترین موفقیت من در زندگی است. امیدوارم روزی شاهد آن باشیم که پرچم خونین اسلام بر فراز ممالک و کشورهای محروم و مستضعف به اهتزاز در آید و بساط استکبار، استبداد و استعمار برچیده شود. دیگر وصیتم را به پایان می رسانم.
9887 /6048
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.