به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور عصر چهارشنبه در آیین کاشت درخت نخل به نام جان باختگان نفتکش سانچی افزود: بانوان شاغل بندر شهید رجایی برای گرامیداشت یاد و خاطره خدمه نفتکش سانچی بر روی 32 درخت نخل پلاک هایی از مشخصات این شهیدان را نصب کردند.
وی بیان داشت: یکی از برنامه های منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به منظور زیبا سازی محیطی و در راستای اجرای کنوانسیون ها و دستیابی به استانداردهای جهانی، ایجاد و توسعه فضای سبز در بزرگ ترین بندر تجاری کشور است.
این مسئول ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان نفتکش سانچی اظهار داشت: حادثه ای که برای این نفتکش اتفاق افتاد نه تنها برای جامعه دریایی و بندری بلکه برای تمامی ملت ایران، دردناک بود که لازم است در مناسبت های مختلف، یاد و خاطره این عزیزان گرامی داشته شود.
کاپیتان نصرالله سردشتی مدیر عامل جدید شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران نیز طی تماسی تلفنی با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اقدام نمادین مدیران و کارکنان بندر شهید رجایی در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره دریانوردان سانچی را قابل ستایش دانست و بر لزوم توسعه و ترویج چنین حرکت انسان دوستانه ای تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، 16 دی ماه امسال یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در 200 مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
پس از این واقعه ، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه های کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.
اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.
در نهایت 24 دیماه رسانه ها اعلام کردند که نفتکش سانچی عملا در حال غرق شدن است و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.
در محوطه ورودی بندر شهید رجایی، بوستانی به نام شهیدان دریانورد نفت کش سانچی با وسعت حدود 2 هزار متر مربع در راستای ادای احترام به شهیدان دریانورد و همچنین ایفای مسئولیت های اجتماعی سازمانی در زمینه توسعه فضای سبز و صیانت از ثروت های زیست محیطی احداث شده است.
هم اکنون بیش از 50 هکتار از زمین های بندر شهید رجایی تحت پوشش چتر سبز انواع درخت ها، درختچه ها و چمن کاری قرار دارد و آب مورد نیاز فضای سبز توسط تصفیه خانه بندر تامین می شود.
درخت نخل که گونه بومی طبیعت استان هرمزگان محسوب می شود، در فرهنگ ایرانی به خاطر زیبایی، مقاومت و برکت «درخت زندگی» لقب گرفته است و به علت شباهتی که به انسان دارد، همواره به عنوان یک درخت مقدس مورد احترام ایرانیان بوده است.
بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ ترین بندر تجاری کشور در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.
7195/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.