به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید در پیامی به کنگره منطقه‌ای بانوی آفتاب که روز چهارشنبه در جزیره قشم برگزار شد آورده است: حقیقت این است که شخصیت حضرت فاطمه (س) بانوی اسلام هم چون آفتاب می ‌درخشد و از نور و حرارت و آثار تربیتی ایشان همگان بهره‌ مند می‌شوند.
این مرجع تقلید اضافه کرده است: حضرت فاطمه زهرا (س) سرمشق و الگوی همگان است و باید زنان و دختران جهان بویژه نسل جوان ضمن آشنایی با شخصیت و زندگی این بانوی بزرگوارف ایشان را الگوی خود قرار دهند.
آیت الله مکارم شیرازی یاد آورشده است: کتاب «زهرا برترین بانوی جهان» برگرفته از چهل حدیث ناب از فضائل گوناگون حضرت فاطمه (س) و مورد قبول شیعه و اهل سنت است که این دلیل روشنی بر آن است که همگان بیش از پیش باید در تعظیم آن برزگوار بکوشند.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (س) در رابطه با حضرت زهرا (س) که فرمودند «ای فاطمه (س)، خداوند به خاطر خشم تو خشم می ‌گیرد و به خاطر رضای تو راضی می‌ شود»، تاکید کرده است: این حدیث مهم ترین فضیلت بانوی بزرگوار اسلام را می رساند، چرا که بالاترین مراحل سیر و سلوک در عرفان اسلامی آن است که انسان به جایی برسد که تسلیم در برابر رضای خدا باشد.
کنگره منطقه‌ای بانوی آفتاب با محوریت فاطمه زهرا (س) از دیدگاه شاعران و اندیشمندان شیعه و اهل سنت در بخش شعر و مقاله امروز چهارشنبه با حضور نویسندگان، شاعران و ادیبان برجسته از استان‌ های هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان‌ و بلوچستان، خراسان ‌جنوبی و کرمان در شهرستان قشم برگزار شد.
7195/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.