به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی هرمزگان، صالح دریانورد روز سه شنبه در نخستین همایش ملی «دریا، توسعه و منابع آب مناطق ساحلی خلیج فارس و حوزه مکران» افزود: با کاهش نزولات آسمانی، نگاه ها به شیرین سازی آب دریا دوخته شده تا شرایط جدیدی ایجاد شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان اضافه کرد: باید از مزیت دریا استفاده کرد و شیرین سازی تنها یکی از این مزیت ها است.
دریانورد بیان کرد: فناوری نوین امکان دسترسی به آب را فراهم کرده است تا بتوانیم از ظرفیت دریا که بستر فعالیت های اقتصادی بسیار زیادی است، بهره کافی را ببریم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان خاطر نشان کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس 40 میلیون متر مکعب آب را شیرین سازی می کنند در حالی ایران تنها 60 هزار متر مکعب شیرین سازی می کند.
به گفته این مقام مسئول، در استفاده از فناوری شیرین سازی آب دریا سردرگم هستیم و وزارت نیرو به تنهایی نمی تواند در صدور مجوز تخصیص آب دریا ورود کند.
دریانورد افزود: کارگروهی باید با حضور سازمان محیط زیست و دیگر نهادهای مسئول تشکیل شود که این موارد به صورت مکتوب برای رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مطرح شده تا ضمن حفظ منافع ملی، ملاحظات را در نظر بگیرند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان یادآور شد: خط ساحل استراتژیک است و تامین آب شرب مردم در سال های خشکسالی از این ظرفیت ضروری است اما تامین آب صنعت و کشاورزی از این محل، باید مورد تفکر و تامل بیشتری قرار گیرد.
دریانورد با بیان اینکه در کنار دریا زندگی می کنیم و آسیب ها آن برای ما خواهد بود، اضافه کرد: در مساله آمایش بر استفاده از آب دریا تاکید شده و به عنوان سند بالا دست مطرح است.
3219/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.