به گزارش ایرنا، سردار علیرضا تنگسیری روز سه شنبه در آیین معارفه مدیر کل جدید حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان تاکید کرد: باید تلاش کنیم این ارزش ها برای نسل های آینده حفظ و ثبت شود.
وی افزود: عاشورای امام حسین (ع) در کربلای جنگ نبود بلکه حماسه ای بود که حضرت زینب (س)، امام سجاد (ع) و ائمه اطهار (ع) بعد از آن این حماسه بزرگ تاریخ اسلام را حفظ، نشر و ماندگار کردند تا امروز به دست ما رسیده است.
جانشین نیروی دریایی سپاه پاسداران ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب نیز در حوزه انقلاب و دفاع مقدس همین انتظار را از مسئولان کشور در تمامی رده ها و ارگان های فرهنگی و اجرایی کشور دارند که ضمن دفاع از ارزش های خود در برابر هجوم بیگانگان آن ها را حفظ و اشاعه دهیم.
تنگسیری با اشاره به نقش چند جانبه دفاعی رزمندگان استان هرمزگان در دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان این استان هم با حزب بعث در خشکی و هم استکبار جهانی در حریم دریا به دفاع از کشور پرداختند.
وی همچنین به وجود 14 جزیره در استان هرمزگان و موقعیت راهبردی این جزیره ها به عنوان نقش دفاعی از حریم کشور اشاره و ابراز کرد: هنوز این استان از وجود موزه دفاع مقدس بی بهره است.
جانشین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به سرنگونی هواپیمای ایرباس در سال 67 توسط آمریکا در آب های خلیج فارس اشاره کرد و خواستار احداث موزه دفاع مقدس در استان هرمزگان و در اختیار قرار دادن یک نمونه از این هوایپماها از فرودگاه مهرآباد به این موزه شد.
در پایان این آیین سردار حبیب الله میرزایی به عنوان مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان معرفی و از خدمات سردار حمید سرخیلی مدیرکل پیشین قدردانی شد.
9887/6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.