به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور عصر دوشنبه در پایان بازدید از بنادر جزیره قشم، اظهار داشت: این اسکله ها با اعتبار 52 میلیارد ریال از محل منابع سازمان بنادر و دریانوردی و در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی این سازمان راه اندازی می شوند.
وی افزود: هم اکنون نصب 2 فروند از این شمار اسکله در جزیره هنگام و روستای ساحلی کندآلوی قشم به پایان رسیده و تا پایان هفته به بهره برداری می رسد.
عفیفی پور تصریح کرد: نصب 4 فروند اسکله شناور دیگر در روستاهای واقع شده در میان جنگل حرا شامل بندر تاریخی لافت و روستاهای ساحلی شیب دراز، گورزین و سهیلی جزیره قشم تا پایان سال 96، به اتمام خواهد رسید.
این مقام مسئول تصریح کرد: هفتمین اسکله شناور هم با هدف خدمت‌ رسانی مناسب به گردشگران جزیره قشم اوایل سال 97 در جنگل حرای روستای ساحلی طبل نصب خواهد شد.
وی اضافه کرد: نصب اسکله هشتم نیز تا پایان فصل بهار سال آینده در بندرگاه خور بین المللی آذینی شهرستان سیریک (شرق هرمزگان) انجام خواهد شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: 3 فروند شناور تفریحی و مسافری به صورت همزمان قادر خواهند بودند در این اسکله ها که توسط متخصصان داخلی ساخته شده، پهلو بگیرند.
استان هرمزگان با برخورداری از 14 جزیره، افزون بر 10 بندر مسافری و بزرگترین ناوگان سفرهای دریایی به عنوان پایتخت مسافرت هایی دریایی ایران زمین شناخته می شود که نیمه دوم هر سال با مساعد شدن آب و هوا، میلیون ها مسافر و گردشگر به شهرهای ساحلی این استان مسافرت کرده و در مسیرهای بین سرزمین اصلی و جزایر خلیج فارس، سفر دریایی را تجربه می کنند.
بیش از17 میلیون نفر سفر دریایی در 11 ماه نخست امسال در بندرهای استان هرمزگان به ثبت رسیده که در همسنجی با سال گذشته 2 و 5 دهم درصد افزایش داشته است.
7198/ 6048
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.