به گزارش ایرنا، دراین مراسم مرحله سوم طرح جامع آبرسانی به روستاهای قشم و طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر رودان افتتاح وعملیات اجرایی خط انتقال آب از آب شیرین کن غرب به مخازن شهر بندرعباس، تصفیه خانه سد سرنی شهرستان میناب و سد گابریک شهرستان جاسک آغاز شد.
وزیر نیرو درگفت و گو با خبرنگاران با اشاره به بهره برداری ازمرحله سوم طرح جامع آبرسانی به روستاهای قشم، اظهار داشت: در شهرستان قشم 35 روستا در قالب طرح بزرگ آبرسانی 65 روستا و در مجموع جمعیتی افزون بر 80 هزار نفر از مزایای اجرای طرح جامع آبرسانی بهره مند شدند.
رضا اردکانیان اعتبار اجرای این طرح را 450 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح، جمعیت تحت پوشش آب در روستاهای هرمزگان به 75 درصد رسید.
وی شاخص برخورداری از آب در سطح کشور را حدود 81 درصد اعلام کرد و خاطر نشان کرد: با تکمیل سایر طرح های آبرسانی به روستاها تا پایان دولت دوازدهم، جمعیت برخوردار در روستاهای هرمزگان به 85 درصد خواهد رسید.
اردکانیان افزود: مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهر رودان با ظرفیت 7 هزار و 258 مترمکعب در روز با هدف ارتقای شاخص های بهداشتی، تامین آب جهت آبیاری فضای سبز و استفاده از آب مطمئن جهت توسعه کشت گلخانه ای با 300 میلیارد ریال اعتبار مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی تصفیه خانه آب از سد سرنی میناب با 750 میلیارد ریال آغاز شد که با بهره برداری از این طرح 690 هزار نفر از مزایای آن بهره مند خواهند شد.
اردکانیان افزود: عملیات اجرایی سد گابریک در شهرستان جاسک با یک هزار و 800 میلیون ریال اعتبار آغاز شد و این سد در سال 99 و در دولت دوازدهم مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح، 4 هزار و 500 هکتار از زمین کشاورزی از آب پایدار بهره مند می شوند و واحدها و شهرک های صنعتی حوزه مکران نیز از مزایای آن برخوردار خواهند شد.
اردکانیان از آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از آبشیرین کن غرب به مخازن شهر بندرعباس خبر داد و گفت: با هدف تامین بخشی از نیاز آبی شهرستان بندرعباس از آبشیرین کن 100 هزار مترمکعب در روز، عملیات اجرایی خط انتقال آن آغاز شد.
اظهار امیدواری کرد: در آغاز تابستان مرحله نخست آن معادل 20 هزار مترمکعب در روز به بهره برداری برسد.
به گزارش ایرنا، با حضور وزیر نیرو فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهر رودان به نمایندگی از 5 طرح آب و فاضلاب در هرمزگان به بهره برداری رسید.
به دنبال سفر رئیس جمهوری واعضای هیات دولت روز چهارشنبه به هرمزگان شماری از معاونان رئیس جمهوری و وزیران امروز و روز گذشته در جمع مردم شهرستانهای این استان حضور پیدا کرده ومسائل ومشکلات این مناطق را بررسی کردند.
معاون توسعه روستایی رئیس جمهوری به جاسک وسیریک ، وزیر نیرو به شهرستانهای میناب و رودان ، وزیر ورزش وجوانان به بستک ، وزیر آموزش وپرورش به پارسیان، ارتباطات وفن آوری اطلاعات به بندر خمیر و بندرلنگه ، فرهنگ وارشاد اسلامی به حاجی آباد، جهاد کشاورزی به بندرلنگه و دبیر شورای عالی مناطق آزاد به قشم عزیمت کردند.
این مسئولان ضمن دیدار با مردم ومسئولان و شرکت در شورای اداری، مسائل ومشکلات هر شهرستان را بصورت مجزا گرد آوری کرده و در اختیار دولت قرار می دهند.
وزیران نفت ، کشور ، اطلاعات، تعاون ، کار و رفاه در معیت رئیس جمهوری در مرکز استان از جمله شرکت در افتتاح پروژه های فولاد، نفت ، دیدار با فرهیختگان و معتمدان محلی حضور دارند.
به گزارش ایرنا، کاروان تدبیر و امید به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه نهم اسفند ماه وارد هرمزگان شد.
در این سفر 2 روزه 15 طرح مهم با هزینه بیش از 40 هزار میلیارد ریال از جمله فولاد صبا، مرحله جدید بندر شهید رجایی، پالایشگاه گاز گورزین قشم، طرح افزایش بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس افتتاح وعملیات اجرایی 15 طرح دیگر نیز با اعتبار بیش از 2 هزار میلیارد تومان آغاز می شود.
این دومین سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به استان هرمزگان در سال جاری است و رئیس جمهوری، نهم و دهم اردیبهشت ماه امسال به بندرعباس سفر کرد که طی آن مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، صبا فولاد خلیج فارس و چند طرح عمرانی دیگر به بهره برداری رسید.
دیدار با فرهیختگان ومعتمدان محلی هرمزگان، شرکت در نشست شورای اداری، بهره برداری از30 طرح مهم عمرانی از جمله فولاد صبا، مرحله جدید بندر شهید رجایی، پالایشگاه گاز گورزین قشم، طرح افزایش بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس از جمله برنامه های سفر رئیس جمهوری به هرمزگان است.
بشاگرد به عنوان سرآمد شهرستانهای محروم هرمزگان با 35هزار نفر در 270کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان واقع شده است.
شهرستان رودان با بیش از124 هزار نفرجمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196 /6048
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.