به گزارش ایرنا، مدیر عامل کارخانه صبا فولاد خلیج فارس در حاشیه آیین افتتاح در جمع خبرنگاران ابراز کرد: در مرحله نخست، یک میلیون و 500 هزار تن آهن اسفنجی به شکل بریکت گرم در کارخانه صبا فولاد خلیج فارس تولید می شود.
مرتضی یزدخواستی بیان داشت: برای نخستین بار در کشور است که در این کارخانه آهن اسفنجی به شکل بریکت گرم تولید می شود.
وی گفت: ماندگاری بالا و مقاومت در برابر اکسید شدن و زنگ زدگی از مهم ترین ویژگی های بریکت گرم است.
یزد خواستی اضافه کرد: فناوری تولید بریکت گرم در کارخانه صبا فولاد خلیج فارس برای نخستین بار در ایران، سومین کشور در خاورمیانه و نهمین کشور در دنیا انجام می شود.
وی بیان داشت: با بهره برداری از مرحله نخست این کارخانه، ظرفیت تولید فولاد خام در استان هرمزگان از 3 میلیون و 300 هزار تن به 4 میلیون و 800 هزار تن در سال افزایش می یابد.
وی یاد آورشد: کل ظرفیت اسمی این کارخانه تولید 5 میلیون تن مقاطع فولادی در سه مرحله است که در مرحله نخست آهن اسفنجی به میزان یک و نیم میلیون تن تولید می شود.
وی هزینه احداث کارخانه صبا خلیج فارس را 5 هزار و 780 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از این کارخانه برای 350 نفر به صورت مستقیم و 4 هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.
احداث کارخانه صبا فولاد خلیج فارس از سال 88 در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در 13 کیلومتری غرب بندرعباس آغاز شد.
صبا فولاد خلیج فارس سومین کارخانه تولید فولاد در هرمزگان است.
هرمزگان با 10 درصد تولید فولاد رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در قالب سفر استانی به همراه چندین وزیر و مقام دولتی صبح امروز چهارشنبه وارد بندرعباس مرکز استان هرمزگان شد.
دیدار با نخبگان و اندیشمندان هرمزگان، شرکت در نشست شورای اداری، بهره برداری از 15 طرح مهم عمرانی از جمله فولاد صبا، مرحله جدید بندر شهید رجایی، پالایشگاه گاز گورزین قشم، طرح افزایش بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس هم چنین آغاز عملیات اجرایی 15 طرح دیگر از جمله برنامه های سفر دو روزه رییس جمهوری به هرمزگان است.
7195/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.