به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر خرم روی روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: با متلاشی شدن این باند، یک فروند شناور لندینگ کرافت نیز توقیف و 150هزار لیتر گازوییل بدست آمد.
وی ادامه داد: با اقدام به موقع عوامل اطلاعات دریابانی هرمزگان و درعملیات سریع و غافلگیرانه این محموله سوخت قاچاق در سواحل شهرستان بندرعباس شناسایی و توقیف شد.
فرمانده مرزبانی هرمزگان اظهارداشت: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و اقدام قانونی از طریق مراجع قضائی به صورت ویژه در حال پیگیری است.
خرم روی اضافه کرد: با توجه به پیامدهای مخرب و تاثیرگذار پدیده قاچاق بر اقتصاد کشور، برخورد قاطع با باندها وشبکه های سازمان یافته قاچاق کالا وارز به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.
وی تاکید کرد: قاچاق کالا و ارز تاثیرات بسیار بدی براقتصاد کشور دارد وازهمین رو مرزبانی هرمزگان مصمم است تا با مبارزه جدی با این معضل اقتصادی ، چرخه تولید را در کشور رونق بخشد و در پی آن اشتغال زایی و مشکلات اقتصادی نیز برطرف شود.
هرمزگان با 103 هزار کیلومتر مربع وسعت ، 13 شهرستان و 5 محور اصلی ورودی و خروجی دارای راه هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای است که بندر شهید‌ رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یکی از بندرهای مهم استان به شمار می آید.
موقعیت استراتژیک هرمزگان باعث شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی ، ساحلی ، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد استان شود.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.