به گزارش ایرنا، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر جمعه در گفت و گو با اصحاب رسانه با بیان اینکه دسترسی عادلانه به خدمات درمانی یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان است، افزود: دستگاه سی تی اسکن به عنوان یکی از نیازهای مهم و اساسی مردم رودان در حوزه سلامت و درمان در آینده ای نزدیک در بیمارستان این شهرستان نصب و راه اندازی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اقدام های لازم درخصوص تامین دستگاه سی تی اسکن از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حال پیگیری است و قرارداد لازم جهت تامین دستگاه سی تی اسکن 14 روز پیش منعقد شده، اظهار امیدواری کرد: در چند ماه آینده، دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام علی (ع) نصب و به بهره برداری برسد.
قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: تامین دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان های شهرستان های رودان و جاسک در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان قرار دارد و امیدواریم در آینده ای نزدیک این امر محقق شود.
وی توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی را یکی از موارد مهم و مطالبه به حق مردم برشمرد و بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت با اهدافی نظیر دسترسی عادلانه همگان به خدمات و تجهیزات پزشکی، کاهش پرداخت هزینه های درمانی و ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی در دولت تدبیر و امید اجرا شد و در دولت دوازدهم نیز تداوم یافته است.
قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم در قالب طرح تحول نظام سلامت، تحول چشمگیری در حوزه بهداشت و درمان استان هرمزگان ایجاد و اوضاع نسبت به گذشته بهتر شده و بهبود یافته است.
وی افزود: با وجود اقدام های انجام شده در حوزه بهداشت، درمان و سلامت در هرمزگان اما هم اکنون میزان فاصله تا تحقق اهداف مورد نظر، فاصله قابل توجهی است و تحقق اهداف و برنامه ها نیازمند تلاش و همت بیشتری است، از اینرو همگان عزم خود را برای برطرف کردن نارسایی های فراروی مردم و ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی جزم کرده اند.
بیمارستان 96 تختخوابی امام علی (ع) این شهرستان با همت دولت تدبیر و امید، اسفند ماه 94 افتتاح شد اما با گذشت 24 ماه از افتتاح این بیمارستان، مردم همچنان در بخش های تخصصی با مشکلاتی نظیر کمبود پزشک و امکانات و تجهیزات پزشکی مواجه هستند.
تامین و تجهیز امکانات پزشکی و درمانی و جذب پزشکان متخصص در تنها بیمارستان رودان بزرگترین مطالبه مردم این شهرستان می باشد.
بیمارستان امام علی (ع) رودان علاوه بر مردم این شهرستان به بیماران و مراجعه کنندگان از شهرستان های همجوار نیز خدمات درمانی ارائه می کند.
خلأ مشوق های لازم برای جذب پزشکان در این شهرستان، زمینه ساز بروز مشکلاتی نظیر رویگردان بودن پزشکان از رودان شده است.
توسعه تجهیزات و امکانات درمانی و جذب نیروی انسانی بویژه پزشکان متخصص برای ارائه خدمات مطلوب به مردم در تنها بیمارستان رودان مهمترین خواسته و مطالبه مردم از متولیان حوزه بهداشت، درمان و سلامت می باشد.
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور بررسی وضعیت بهداشت و درمان و بهره برداری از 288 طرح بهداشتی و درمانی در شهرها و روستاهای استان هرمزگان چهارشنبه شب وارد بندرعباس شد.
افتتاح طرح الحاق بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان جاسک، بهره برداری از 4 کلینیک تخصصی، مجتمع آزمایشگاهی دانشکده بهداشت بندرعباس، اورژانس بیمارستان ابن سینا، سه بلوک زایمانی در بیمارستان های قشم، بستک و بندرلنگه و مرکز غربالگری سرطان و 2 مرکز خدمات جامع سلامت در روستاهای آبنما و خیرآباد شهرستان رودان، به نمایندگی از 181 طرح بهداشتی در قالب طرح تحول نظام سلامت از مهمترین این طرح ها بوده است.
هزینه اجرای طرح های بهداشتی و درمانی مورد بهره برداری قرار گرفته در هرمزگان رقمی افزون بر 750 میلیارد ریال اعلام شده است.
با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه طرح بهداشتی و درمانی روز پنج شنبه نوزدهم بهمن ماه 96 در شهرستان رودان به بهره برداری رسید.
کلینیک تخصصی بیمارستان امام علی (ع)، مرکز خدمات جامع سلامت روستای آبنما و مرکز خدمات جامع سلامت روستای خیرآباد با اعتباری افزون بر 37 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196 / 6048
خبرنگار: طیبه رحیمی ** انتشار : خلیل تنیده
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.