به گزارش ایرنا، سردار قاسم رضایی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران در جزیره قشم افزود: عملکرد ضد آرامش، ضد رفاه و ضد امنیتی ناوهای کشورهای دیگر در خلیج فارس بر کسی پوشیده نیست و خروج این ناوها از آب های خلیج فارس خواسته جدی و قانونی جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد: حضور این کشورها در منطقه، نامشروع و باعث نا امنی و خسارت های مختلف است و از این رو مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد باید برای خارج شدن این کشورها از منطقه تلاش کنند.
رضایی تصریح کرد: ملت ایران و کشورهای همجوار از حضور کشورهای دیگر در خلیج فارس خشنود نیستند و از این رو این کشورها متجاوز بوده و باید خلیج فارس را ترک کنند.
وی افزود: این کشورها فقط به دنبال منافع خود هستند و منافع ملت های منطقه را دنبال نمی کنند و از این رو از سازمان ملل و دیگرسازمان های حقوقی جهان جهت تعیین تکلیف حضور این کشورها در خلیج فارس باید تلاش کنند.
فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: این کشورها یکی از کشورهای خلیج فارس را تجهیز کردند تا در یمن کشتار کند و این امر نشان دهنده ایجاد نفاق و تفرقه توسط آن هاست.
وی گفت: با برخی کشورهای حوزه خلیج فارس نشست هایی برگزار شد که در آن این نظر به اجماع رسیدند که خلیج فارس باید در اختیار ملت های منطقه قرار بگیرد تا آن ها امنیت را برقرار کنند.
رضایی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با قاچاق مواد مخدر و کالاهای ضد فرهنگی از طریق دریا به شدت برخورد می شود و در این راستا با کشورهای همسایه نظیر قطر، عمان و امارات مذاکراتی به انجام رسید تا امنیت منطقه ارتقای بیشتری پیدا کند.
وی افزود: آمارها نشان می دهد که در 10 ماهه ابتدایی امسال آمار کشف و توقیف کالای قاچاق در استان هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال قبل 99درصد افزایش داشته است.
رضایی ادامه داد: در همین مدت کشف کالاهای قاچاق هدف که ارزش ریالی آن ها بیش از یک میلیارد ریال است نیز 66 درصد افزایش داشته است که این امر بر اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار است.

** تقویت حوزه شناوری دریابانی
فرمانده مرزبانی ناجا هم چنین گفت: در راستای ارتقای راهبردهای مرزبانی، انسجام مناسبی به وجود آمده است و ماموران این حوزه از نشاط و مهارت های بالایی برخوردار هستند.
وی گفت: در حوزه شناوری دریابانی برنامه هایی در حال اجراست که بر اساس آن در سال 1397حوزه شناوری و تجهیزاتی دریابانی به خصوص در استان هرمزگان ارتقای قابل توجهی خواهد داشت.
رضایی گفت: اگر برنامه ها به موقع به انجام برسد و برنامه ششم توسعه نیز اجرایی شود یک تحول اساسی در بخش دریابانی شکل می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: قراردادهایی برای تجهیز دریابانی به شناور و تجهیزاتی مانند سیستم های رادار به انجام رسید که بخشی از آن در نیمه دوم سال جاری عملیاتی شد و برخی دیگر نیز در نیمه اول سال 1397 اجرایی می شود که این امر بازدهی دریابانی را افزایش می دهد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/7408
خبرنگار: حسین آزادمنجیری ** انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.