به گزارش ایرنا، عبدالرضا باقری عصر یکشنبه در حاشیه آغاز بهره برداری از طرح های دهه فجر در دانشگاه هرمزگان به خبرنگاران اظهار داشت: این اقدام ها در راستای مهارت آموزی دانشجویان و مهیا ساختن بیشتر آنان برای ورود به بازار کسب و کار انجام می شود تا علاوه بر ایجاد شغل برای خود، دیگران را هم شاغل کنند.
وی ادامه داد: در حال برنامه ریزی برای آموزش درس هایی هستیم که به آشنایی دانشجویان با حوزه کسب و کار کمک می کند.
وی به بازدید خود از دستاوردهای علمی و تحقیقاتی دانشجویان که تجاری شده اند اشاره کرد و گفت: هر کدام از این دستاوردها اگر صاحب شرکت قوی بودند می توانستند سرمشق سایر افراد و دانشجویان باشند.

** شورای عطف اجرای طرح ها با شمارکت دستگاه های اجرایی را پیگیری می کند
قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا ابراز داشت: در شورای عطف مشغول برنامه ریزی برای اجرای طرح های بزرگ با همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی هستیم.
وی در خصوص طرح های عطفی که در سال های گذشته آغاز شده و به دلایلی متوقف شده اند، بیان داشت: طرح هایی که بتواند نظر شورای عطف را جلب کند ادامه می یابد.
به گفته قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه را زمان بر دانست و گفت: برای تسریع در این روند باید اثر بخشی فعالیت های دانشگاه در جامعه بیان شود.

** دانشگاه ها مشکلات جامعه و صنعت را حل کنند
باقری در ادامه اشاره کرد: دانشگاه ها باید مشکلات جامعه و صنعت را حل کنند و اولین محل و مرکزی باشند که مسئولان برای حل این مشکلات به آن مراجعه می کنند.
وی ادامه داد: مسئولان باید به این باور برسند که مسائل و مشکلات جامعه را باید به روش علمی حل کرد.
قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که باید به دانشگاه ها میدان داده شود، تصریح کرد: دانشگاهیان می توانند به حل مشکلات کشور کمک کنند.

** ظرفیت های خوب طرح های افتتاحی دانشگاه هرمزگان برای دانشجویان
قادری هم چنین با اشاره به طرح های به بهره برداری رسیده در دانشگاه هرمزگان گفت: این طرح ها ظرفیت های خوبی در اختیار دانشجویان قرار می دهد.
وی افزود: بهره برداری از این طرح ها تجهیزات و امکانات خوبی برای دانشجویان دانشگاه هرمزگان فراهم کرده است و بین 40 تا 50 درصد دانشجویان این دانشگاه بومی هستند.
قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت: بهره برداری از آزمایشگاه مرکزی که با ابزار به روز و پیشرفته تجهیز شده کمک خوبی برای انجام تحقیقات دانشجویان ارشد و دکترا است و علاوه بر آن دانشگاه می تواند صادرات خدمات تخصصی و فنی مهندسی داشته باشد.
همزمان با سفر قائم مقام وزیر علوم، کتابخانه مرکزی دانشگاه هرمزگان بهره برداری شد که برای احداث آن با مساحت سه هزار و 900 متر مربع 46 میلیارد ریال هزینه شده است.
این کتابخانه دارای 80 هزار جلد کتاب و 2 سالن مطالعه با ظرفیت 700 نفر است.
هم چنین آزمایشگاه مرکزی علمی تحقیقاتی دانشگاه هرمزگان که برای احداث آن 75 میلیارد ریال هزینه شده به بهره برداری رسید.
این آزمایشگاه با مساحت یک هزار و 800 مترمربع شامل آزمایشگاه های اسپکتروسکوپی آنالیز عنصری، آماده سازی نمونه های کروماتوگرافی، آماده سازی نمونه اسپکتورسکوپی آنالیز عنصری، آزمون ارزیابی تجهیزات شبکه ، علوم کشاورزی، بیوتکنولوژی، علوم دریایی، آب و خاک و کشت بافت گیاهی است.
مرحله دوم دانشکده فنی و مهندسی با مساحت 2 هزار و 400 متر مربع و سرمایه هزینه شده 23 میلیارد ریال نیز امروز در دانشگاه هرمزگان به بهره برداری رسید.
این قسمت دانشکده فنی و مهندسی شامل هشت کلاس درس، یک سایت رایانه، چهار آزمایشگاه و 24 اتاق اداری است.
3219/7408
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.