به گزارش ایرنا، ایوب درویشی روز یکشنبه در آئین افتتاح مدرسه کسب و کار و کارآفرینی اینترنت اشیا در پارک علم و فناوری ایلام افزود: منابع انسانی توانمند و آموزش دیده، سرمایه انسانی و فرصت های کم نظیر به عنوان حلقه های ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان وجود دارد اما تاکنون موفق به تکمیل زنجیره و پیوند دادن این حلقه ها در راستای ایجاد ثروت نشده ایم.
وی تاکید کرد: یک خلا و مانعی در این زمینه وجود دارد که باید توسط مراکز علمی و دانشگاهی استان شناسایی شود تا در راستای رفع آن برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار ایلام گفت: در زمینه اشتغال با چندین معضل از جمله نگاه غلط به کار، سواد، مدرک و مهارت و ثروت اندوزی هم در بین مسئولان و هم در بین جوانان و افراد جویای کار مواجه هستیم که باید اصلاح شود.
درویشی افزود: با رشد و پیشرفت روزافزون فناوری های جدید باید فکر جدید و طرح نو اندیشیده و ایده هایی طراحی شود که اشتغال سنتی و رایج را اصلاح کند.
وی با بیان اینکه برخی افراد ایده ها و افکار بسیار خوبی دارند که نمی دانند کجا و چگونه باید آنها را مطرح کنند، یادآور شد: مراکز علمی و دانشگاهی همچون پارک علم و فناوری از بهترین مکان هایی است که می تواند زبان و ذهن این افراد را برای طرح ایده هایشان باز کرده و راه را برای عملی شدن آنها هموار کند.
وی تاکید کرد: ایده های دانش بنیان در تقابل با کارآفرینی های سنتی نیست و باید بپذیریم تنها با تزریق پول اشتغال ایجاد نمی شود بلکه باید همه افراد خوب کار کنند و نگاه ها در این زمینه اصلاح شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار ایلام با بیان اینکه محرومیت در ذهن افراد شکل می گیرد، گفت: استان ایلام از پتانسیل ها و ظرفیت های فراوان و کم نظیری برای توسعه برخوردار است و به هیچ عنوان محروم نیست.
درویشی یادآور شد: راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی یکی از این فرصت های طلایی است که همه باید در خصوص اینکه چگونه آنرا دانش بنیان کنیم، تلاش کنند.
رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام نیز در این آئین گفت: دنیای امروز تحت تاثیر اینترنت و فضای مجازی در معرض حجم بسیار زیادی از اطلاعات و داده ها قرار دارد و مدیریت اشیا در آینده نه چندان دور دچار تحول خواهد شد.
کامران طاهرپور با بیان اینکه استفاده از این حجم بالای داده ها نیازمند مدیریت است، افزود: در چند سال آینده کسانیکه با مدیریت داده ها آشنایی نداشته باشند از فضای نوین حاکم بر مدیریت در جهان خارج می شوند.
وی یادآور شد: راه اندازی مدرسه کسب و کار و کارآفرینی اینترنت اشیا در این پارک زمینه لازم برای آشنایی با علم مدیریت داده ها در حوزه کارآفرینی را فراهم می کند.
وی با بیان اینکه جامعه هدف این مدرسه دانش آموزان و دانشجویان هستند، تاکید کرد: ماهیت کسب و کارهای نوین باید در دوران مدرسه و دانشگاه و پیش از ورود به بازار کار در ذهن افراد نهادینه شود.
به گزارش ایرنا، در این آئین که با حضور اعضای کمیته اشتغال بانوان استان ایلام برگزار شد، مدرسه کسب و کار و کارآفرینی اینترنت اشیا در پارک علم و فناوری با حضور معاون اقتصادی استاندار ایلام و مدیرکل امور بانوان استانداری ایلام افتتاح شد.
همچنین از پنج محصول دانش بنیان و فناورانه پارک علم و فناوری ایلام شامل دستگاه ساخت مدارات الکترونیکی، هموژنایزر آلتراسونیک، هیتر استیرر هوشمند، کلمپ هوشمند ضد برق دزدی و ثبات برق ضد برق دزدی هوشمند رونمایی شد.
پارک علم و فناوری استان ایلام جزو پارک های نوپا و جوان کشور است و فعالیت اولیه آن اواخر سال 92 آغاز شده است.
پارک به عنوان یک نهاد دولتی زیر نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و با هدف تبدیل ایده به محصول و افزایش ثروت با ارزش افزوده بالا ایجاد شده است.
تاکنون سه شرکت دانش بنیان این استان در حوزه های ژئوفیزیک و لرزه نگاری، الکترونیک و آی سی تی به ثبت رسیده است.
خبرنگار: معصومه امیدی** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
6032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.