به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس اظهار داشت: این کمک از آموزه های دینی و روش و سیره پیامبر (س) است و کسانی که بر علیه آن شعار می دهند مبنای فکری اشتباهی دارند.
وی از نمازگزاران خواست شعار هم غزه هم لبنان جانم فدای ایران را سر دهند که نمازگزاران این شعار را سه مرتبه بلند فریاد زدند.
امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: بر اساس آموزه های دینی و سخنان پیامبر (ص) کمک به ملت های مظلوم و ستم دیده وظیفه ما بر شمرده می شود و معتقد به حمایت از امت اسلامی هستیم.
وی ابراز داشت: خود گرفتاری داریم ولی آن ها (امت اسلامی) گرفتارتر هستند، مردم یمن دارو برای درمان بیماران خود ندارند و میلیون ها انسان در انتظار مرگ هستند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود از استاندار خواست جریانی بر علیه رشوه در استان ایجاد کند و گفت: چنانچه مسئولی رشوه بگیرد سایر زیردستان هم آن را فرا می گیرند و اسم آن را به حق حساب تغییر می دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به شایعه هایی پیرامون مسجد جامع بندرعباس پرداخت و گفت: نمی دانم چرا شایعه این اندازه موثر است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطر نشان کرد: مکرر گفته ام این زمین که از دانشگاه علوم پزشکی خریداری شده شبهه شرعی ندارد و دارای سند است.
آیت الله نعیم آبادی با بیان این که 50 میلیارد ریال توسط ریاست جمهوری سابق برای تملک این زمین به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شده است، گفت: اگر لازم است یک بار آن را به نماز جمعه می آوریم و کلمه به کلمه آنرا می خوانیم.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان اشاره کرد: این زمین متعلق به دولت بوده که برای نماز اختصاص داده و اگر کسی ادعایی دارد سند بیاورد، در آن صورت ملک را واگذار می کنیم.
وی بیان داشت: افراد بی تقوا با سخنان غیر مستند خود صحت نماز را زیر سئوال نبرند، اگر ملک مشکلی داشت نماز جمعه را در این مکان اقامه نمی کردیم.
آیت الله نعیم آبادی بیان داشت: هنوز برخی افراد برای نماز به مسجد جامع نمی آیند و زمین آن را غصبی می دانند در صورتی که هیچ اشکالی برای نمازگزاردن در این مکان وجود ندارد.
امام جمعه بندرعباس با بیان این که برخی می گویند مسجدی که فلانی وعده اش را می دهد همین است، گفت: بخش دیگری از مسجد که یک و نیم برابر فضای کنونی می شود آماده نشده است.
وی با ابراز این که تنها مشکل مسجد جامع بندرعباس تامین منابع مالی است، افزود: مجموع کمک های مردمی به 5 میلیون تومان نمی رسد.
3219/7408
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.