نادررضا نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ماده خرس که 'شری' نام دارد برای دومین سال متوالی صاحب 2 توله شده است.
موسس دهکده طبیعت قزوین همچنین گفت: توله خرس های شری سال قبل متاسفانه تلف شدند.
نوری اضافه کرد: علت مرگ این توله ها کمبود تجربه و امکانات و بی اطلاعی از باردار بودن خرس ماده در حین انتقال به دهکده طبیعت و همچنین وارد کردن جراحت از سمت خرس نر این مجموعه اعلام شد.
وی همچنین گفت: با تدابیر صورت گرفته و برای حفاظت از توله های بدنیا آمده، یک غار مصنوعی برای آنها ساخته شده که توله ها بتوانند با مراقبت مادر خود رشد پیدا کنند و خرس نر مجموعه نیز بدلیل داشتن جثه بزرگتر نتواند وارد آن شده و آسیبی به آنها وارد کند.
نوری افزود: سام و سیمون که در مراقبت و نظارت شدید به سر می برند، پس از 2 ماه و همزمان با آغاز بهار می توانند از غار زمستانی خود خارج شوند.
وی یادآور شد: با احتساب این 2 توله، تعداد خرس های موجود در دهکده طبیعت قزوین به 6 قلاده رسیده است.
موسس دهکده طبیعت گفت: برخلاف باغ وحش ها، به طور معمول حیوانات آسیب دیده و بیمار به این مکان منتقل می شوند و پس از درمان و مراقبت های شدید و بازگشت سلامت به زندگی عادی خود می پردازند و پس از این دوران با انسان ها خو می گیرند و اگر قابلیت رها سازی در طبیعت داشته باشند آنها را رها می کنیم.
دهکده طبیعت در بوستان ملی باراجین قزوین واقع شده و در حال حاضر 170 گونه مختلف جانوری در آن نگهداری می شود.
این مجموعه نخستین اکوپارک گردشگری، آموزشی و تحقیقاتی کشور محسوب می شود که احداث آن از از اواخر سال 1390 در دستور کار مدیریت شهری قزوین قرار گرفت و تاکنون سه فاز آن در مرکز بوستان یک هزار و 400هکتاری باراجین (فدک) در شمال شهر قزوین اجرایی شده است.
/60123013خبرنگار: رضا اولادی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.