به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سه مدرسه یاد شده گفت: مشارکت خیران در طرح های مدرسه سازی نشانه وفاق و همدلی در کشور است.
محمد مهدی زاهدی افزود: تجربه نشان داده هر کجا وفاق بیشتر بوده مردم بهره بیشتری گرفته اند و اگر جایی ناهماهنگی وجود داشته مردم متضرر شده اند.
وی ضمن قدردانی از مشارکت خیران در مدرسه سازی خاطرنشان کرد: انتظار می رود دولت نیز هم پای نیکوکاران، سهم و تعهد مشارکتی خود در مدرسه سازی را عملی کند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار امیدواری کرد: با مشارکت کامل دولت و مدرسه سازان در 2سال آینده، 3 هزار باب مدرسه در کشور ساخته شود.
استاندار هرمزگان نیز در مراسم یاد شده با تقدیر از شیخ صالح پردل به عنوان بانی احداث سه باب مدرسه و دیگر طرح های خیرساز، مردم هرمزگان را الگوی همراهی با دولت توصیف کرد.
فریدون همتی اضافه کرد: مشارکت نیکوکاران هرمزگان تنها به مدرسه سازی محدود نشده و نمونه هایی از اقدام خیران استان در جاده سازی و سدسازی وجود دارد.
وی ادامه داد: این مشارکت نشانه تعلق خاطر مردم به نظام و حکومت و همچنین آگاهی آنان نسبت به محدودیت ها و کمبودهای دولت است.
بانی احداث سه مدرسه خیرساز نیز تعامل خوب مسئولان را عامل مهمی در جذب نیکوکاران دانست.
شیخ صالح پردل خاطرنشان کرد:اکرام و احترام خیران ظرفیت ها را بیشتر کرده و موجب خوشنامی هرچه بیشتر نظام اسلامی می شود.
در مراسم روز یکشنبه که به صورت نمادین در محله سوروی بندرعباس برگزار شد، عملیات اجرایی یک باب مدرسه با 15 کلاس و 25میلیارد ریال اعتبار در یکی از مدارس تخریبی این محله آغاز شد.
هم زمان با این مدرسه احداث مدرسه خیرساز کَلمَتَلی با 6کلاس درس و اعتبار هشت میلیارد ریال و تکمیل مدرسه 6کلاسه گچین بالا با اعتبار پنج میلیارد ریال و مشارکت نوسازی مدارس هرمزگان آغاز شد.
شیخ صالح پردل تاکنون بانی احداث 103باب مدرسه در کشور است که 79باب آن در هرمزگان و 24باب در سایر مناطق محروم کشور قرار دارد.
2094 /6048
خبرنگار:هومن محمدکرمی ** انتشار : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.