محمد مهدی زاهدی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: اعضای کمیسیون در جریان سفر دو روزه به هرمزگان در قالب سه گروه جداگانه، به غرب، شرق و مرکز استان اعزام شده و وضعیت آموزشی این مناطق را مورد بررسی دقیق قرار می دهند.
وی ادامه داد: نتایج این بازدیدها در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور وزرای مربوطه و معاونان آنها بررسی خواهد شد و با توجه به مسائل هراستان، برای مشکلات چاره اندیشی می شود.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد: سفر اعضای کمیسیون آموزش مجلس به جبران کاستی های آموزشی هرمزگان کمک کند.
زاهدی یادآور شد: بخش آموزش کشور مشکلاتی دارد که نمی توان یک دولت خاص را مسئول آن دانست و در حقیقت وزارتخانه های این حوزه با مشکلات انباشته روبرو هستند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس کمبود تجهیزات در دانشگاه ها، هنرستان ها و مراکز آموزش فنی و حرفه ای و 120هزار کلاس درس غیراستاندارد و در معرض خطر را بخشی از چالش های جدی معرفی کرد.
وی درعین حال خاطرنشان کرد: تمام دولت های پس از انقلاب برای تحول و توسعه این بخش تلاش کرده اند.
زاهدی اضافه کرد: مدرسه سازی های پس از انقلاب یک حرکت بی سابقه است و مراکز علمی کشور در این مدت 25برابر شده اند.
رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی مسائل آموزشی دوشنبه شب وارد بندرعباس شدند.
یک گروه از اعضای کمیسیون روز سه شنبه عازم شهرستان میناب در شرق استان هرمزگان شدند و یک گروه دیگر نیز عازم بندرخمیر و بندرلنگه شدند.
گروه سوم نیز در مرکز استان با بازدید از دانشگاه پیام نور، مدارس ناحیه های یک و دو آموزش و پرورش و دانشگاه هرمزگان در حال پیگیری برنامه های سفر هستند.
2094 /6048
خبرنگار هومن محمد کرمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.