به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان افزود: براساس رای دیوان عدالت اداری، فعالیت کاری باید در 6 روز هفته انجام شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست دولت برای کمک گرفتن از سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ایجاد اشتغال اظهار داشت: دولت با منابع محدود خود قادر به انجام همه کارهای عمرانی نیست و از مدیران انتظار می رود سرمایه گذاران بخش خصوصی را مورد تشویق و احترام قرار دهند.
وی ادامه داد: نباید سرمایه گذار بخش خصوصی برای راه اندازی کلنیک چشم پزشکی چهار سال با مشکل روبه رو باشد و یا وقت سرمایه گذاران برای دریافت مجوز و زمین در اداره های دولتی تلف شود.
وی ابراز امیدواری کرد: مرکز سرمایه گذاری هرمزگان هرچه سریع تر راه اندازی شود و اداره های دولتی افراد خوش اخلاق و خیرخواه را به عنوان مسئول ستاد سرمایه گذاری خود منصوب کنند که بتوانند در مدت کمتر از 2 هفته به تقاضاهای سرمایه گذاری پاسخ دهند.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست دولت برای واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: واگذاری رایگان این طرح ها به بخش خصوصی موجب می شود مردم زودتر از آن استفاده کنند.
به گفته استاندار هرمزگان، برخی مدیران در واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی مقاومت می کنند که این یک نمره منفی برای آنان است.
همتی خاطر نشان کرد: در صورت مقاومت یک اداره دولتی، سازمان برنامه و بودجه هرمزگان می تواند بدون موافقت آن مجموعه نسبت به واگذاری پروژه ها اقدام کند.
وی همچنین از مدیران خواست فهرست مجوزهایی که در 10 سال گذشته صادر شده ولی کاری صورت نگرفته را تحویل استانداری دهند.
استاندار هرمزگان گفت: باید اخطارهایی برای افرادی که مجوز و زمین دریافت کرده اند ولی کاری انجام نداده اند صادر شود و در صورت ادامه بی توجهی،نسبت به لغو مجوز و پس گرفتن زمین های واگذار شده اقدام شود.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سفر اعضای کمیسیون انرژی به استان در هفته جاری خبر داد و اضافه کرد: رئیس جمهوری نیزبرای اواخر بهمن یا اوایل اسفند به هرمزگان دعوت می شود و دستگاه های اجرایی طرح های خود را برای بهره برداری در این سفر آماده کنند.
3219/2094
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده:هومن محمدکرمی


* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.