به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا، دکتر بابک دایی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری فارس در این زمینه گفت : با امضای این تفاهم نامه همکاری برای احداث 4 واحد نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 70 مگاوات زمینه سرمایه گذاری به ارزش تقریبی 100 میلیون یورو در آباده و ایزدخواست فراهم می شود.
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان فارس با بیان مزایا و مشوق‌های قانونی سرمایه‌گذاری و نیز توانمندی ها و قابلیت‌هایی که به منظور سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدید پذیر در استان فارس فراهم است آمادگی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان را به منظور اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی و پیگیری‌های لازم جهت عملیاتی شدن این پروژه ها برای هیات اتریشی اعلام کرد.
دایی همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این نیروگاه ها شامل دو نیروگاه 10 مگاواتی و دو نیروگاه 25 مگاواتی است اضافه کرد: جانمایی زمین مورد نظر این سرمایه‌گذاران نیز با هماهنگی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس افزود: هیات سرمایه گذاری اعلام کرده اند با اختصاص زمین مناسب طی هفت ماه این نیروگاه ها را احداث خواهند کرد و انرژی تولیدی آن به شبکه متصل خواهد شد.
دایی مهلت تعیین شده برای تامین زمین مناسب برای این سرمایه گذاران را 6 ماه اعلام کرد و گفت: کمتر از یکماه پس از تحویل زمین، سرمایه گذاران اتریشی فعالیت خود را برای احداث نیروگاه ها آغاز خواهند کرد.
شهرستان آباده در 271 کیلومتری شمال شیراز واقع است.
6113 / 1876
خبرنگار: نیکنام خشنودی** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.