حسین کریمی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: آثار راه یافته از هرمزگان شامل 'آخرین پالایشگاه' به کارگردانی امین سالاری، 'نام خانوادگی' به کارگردانی کورش سلمانی دهبارزو 'شعله های آبادان هیچگاه'، 'آهو بر مدار آتش' و 'سوغات نفتکش' به کارگردانی حجت الله جعفرپور است.
وی افزود: از 200 اثر راه یافته به نخستین دوره جشنواره ملی تئاتر نفت 107 اثر پس از بازبینی هیات داوران موفق به عبور از مرحله بازخوانی شدند.
کریمی پور تصریح کرد: متن های نمایشی راه یافته از هرمزگان از نظر موضوعی و ساختاری از کیفیت قابل قبول و خوبی برخوردار هستند.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان مهلت دارند تا 20 بهمن فیلمی از آثار خود را برای دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان نفت را موضوعی بین‎المللی دانست و گفت: همه کشورها با نفت ارتباط تنگاتنگی دارند و بنا برهمین اهمیت حیاتی صنعت نفت وهمچنین لزوم ثبت و ضبط آثار ارزشمند هنری ودر این بخش و برای آگاهی و ارتباط هرچه بیشتر نسل جدید با مناطق و تاریخ معاصر ایران، این جشنواره ملی برگزار می‌شود.
کریمی پور اظهار کرد: افقی که برای جشنواره تئاتر ملی نفت در نظر گرفته شده بین المللی شدن این جشنواره است که از سوی کارشناسان و هنرمندان نیز تایید شده و مورد تاکید قرار گرفته است.
نخستین جشنواره ملی تئاتر نفت از ١٥ تا ٢٠ اسفند ماه سال جاری در اهواز برگزار می‌‎شود.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.