به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر یکشنبه در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات رئیسه جامعه هتلداران هرمزگان، اظهار داشت: در مقابل نیز باید هتلداران ۴۰ درصد تخفیف برای دستگاه ها و سازمان های دولتی در نظر بگیرند.
وی افزود: به منظور جلوگیری از تعطیلی و تعدیل نیرو باید به سمت افزایش جذب گردشگر گام برداریم و برای رونق صنعت هتلداری راهکاری مناسب ارائه و برنامه مناسب اجرایی شود.
وی با تاکید بر توسعه هر چه بیشتر صنعت گردشگری در استان با توجه به تاثیر آن در رشد اقتصادی، گفت: صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت مهم در جهان در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و حوزه اقتصاد را دست خوش تغییرهای بسیاری کرده است.
همتی تصریح کرد: صنعت گردشگری در جهان کنونی از اهمیت بالایی برخوردار است و کشورهای گوناگون می کوشند تا با توسعه حوزه های مختلف در راستای جذب گردشگر حرکت کنند و اینگونه به پویایی اقتصادی دست یابند.
استاندار هرمزگان در این نشست خواستار بررسی مشکلات جامعه هتلداران با مناطق آزاد و اداره کل اقتصاد و دارایی استان شد و در این خصوص دستور لازم را صادر کرد.
ایران به لحاظ جاذبه های گردشگری از معدود کشورهای جهان به شمار می رود که موقعیت جغرافیایی آن فصل های متفاوتی را هم زمان در فضای زیستی خود به وجود می آورد و سبب مطرح شدن تنوع های مکانی و تازگی های محیطی می شود.
استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران هر ساله پذیرای میلیون ها مسافر دریایی از سراسر کشور است که برای تجربه کردن سفرهایی ایمن و خاطره انگیز مدتی را در دامن آب های فیروزه ای رنگ خلیج فارس سپری می کنند.
این استان بواسطه داشتن ظرفیت های مهم گردشگری در دریا و خشکی همواره مقصد گردشگرانی است که بخشی از اوقات فراغت خود را به ویژه در فصل زمستان و ایام نوروز به گردش وتفریح در سواحل ،جزایر ،مزارع و باغهای سرسبز این دیار می گذرانند و از هوای طبیعی و بهاری آن لذت می برند.
هرمزگان و به خصوص بندرعباس در سال های اخیر به یکی از مقصدهای گردشگری کشور در تعطیلی های نوروزی تبدیل شده و هر ساله شمار زیادی از هموطنان تعطیلی های خود را در این نقطه از کشور سپری می کنند.
بیش از شش هزار تخت هتلی در استان هرمزگان به غیر از کیش و قشم وجود دارد که با احتساب این دو منطقه ،30 هزار تخت هتلی و حدود 180 مکان اقامتی در این استان وجود دارد.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.