به گزارش ایرنا، ناهید سلیمانی احمدی عصر چهارشنبه در نشست خبری در تشریح فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان اظهار داشت: 4 کتابخانه سیار به مراکز کانون پرورش فکری کودکان بندرعباس، فین، حاجی آباد و میناب کانون پرورش فکری کودکان از بخش اعتبارات استانی اضافه می شود.
وی بیان داشت: در حال حاضر 15 کتابخانه ثابت و 2 کتابخانه پستی در شهرستان های بندرعباس و میناب وجود دارد که با اضافه شدن چهار کتابخانه سیار دیگر تعداد کتابخانه های کانون پرورش فکری هرمزگان به 21 مورد می رسد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان در ادامه از جشنواره منطقه ای طنز کودک بهمن ماه امسال برای نخستین بار در بندرعباس خبرداد و افزود: این جشنواره با شرکت استان‌های منطقه چهار کانون شامل استان های هرمزگان، یزد، کرمان و خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان با همکاری امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان برگزار می شود.
سلیمانی در ادامه از راهیابی 5 قصه گوی این استان به مرحله نهایی جشنواره بین المللی قصه گویی درپایانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌ گویی منطقه 4 کشور را از دیگر فعالیت‌های بخش فرهنگی کانون عنوان کرد.
وی ادامه داد: در جشنواره منطقه ای در استان یزد سمیرا عامری پور عضو ارشد کانون فراگیر بندرعباس با قصه کچل کفترباز در بخش آزاد به مرحله بین المللی این جشنواره راه یافت.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان گفت: طی 100 روزه امسال، واحد صدور مجوز واردات اسباب بازی با برسی و 177 پرونده ، مجوز ترخیص و تعداد اسباب بازی از گمرکات استان را صادر کرده است.
سلیمانی گفت: کانون پرورش فکری هرمزگان همچنین با ارسال 5 اثرپژوهش کودک و 7 اثر اقدام پژوهی در جشنواره هفته پژوهش شرکت کرده و توانست یک عنوان برگزیده و2عنوان تقدیر شده را در پرونده پژوهشی خود ثبت کرد.
وی راهیابی فیلم پویانمایی با عنوان لاک پشت های پوزه عقابی در سومین جشنواره‌ محیط زیستی سپیدار، تجهیز و خرید تلسکوپ با متعلقات برای رصد خانه و گنبد آسمان نما و برگزاری دوره های آموزشی رویکردهای دینی را از فعالیت های درحال اجرا از سوی کانون در بخش پژوهش نام برد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان چاپ کتاب آوای دریا2 با موضوع ' دریا مسیر پیشرفت ' با هدف مکتوب کردن آثار ادبی خلق شده اعضای ادبی و پرورش یافته کانون هرمزگان باهمکاری بنیاد نخبگان و برپایی 30جلسه نقد کتاب با حضور نویسندگان مطرح کشوری و استانی از جمله جمشید خانیان و مجید عمیق دو نیوسنده مطرح کشوری را از فعالیت های حوزه ادبی کانون عنوان کرد.
سلیمانی همچنین برپایی 90 نمایشگاه عرضه کتاب درمدارس به منظور ارتقا سطح فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، کسب دیپلم افتخار عضو کانون ابوموسی در فراخوان بین المللی شانزدهمین نمایشگاه سه سالانه کودکان های ونیکا فنلاوند 2017، قراردادن 720 دانش آموز در مقاطع دبستان و راهنمایی در17 روستا زیر پوشش کتابخانه پستی کانون هرمزگان را بخش دیگری از فعالیت های کانون نام برد.
این مسئول در پایان از برگزاری کارگاه آموزشی صیانت از کودکان آنلاین روز پنجشنبه هفتم دی ماه با حضور حسین غفاری، پژوهشگر فرهنگ و رسانه با هدف آشنایی مربیان فرهنگی کانون پرورش فکری با نحوه صحیح استفاده کودکان و نوجوانان از شبکه های مجازی خبرداد.
درحال حاضر شهرستان های رودان، بشاگرد، پارسیان و خمیر بدون مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری می باشد.
تا پایان آذر ماه امسال، 4هزار و 911 نفر در کانون پرورش فکری هرمزگان ثبت شده است که از این تعداد 2 هزار و 862 عضو دختر و 2هزار و 49 عضو پسر و 133هزار و 151 می باشند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.