به گزارش ایرنا، اکبر استادی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از زندان مرکزی بندرعباس در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شرایط زندگی جمعی در زندان توجه جدی به مقوله بهداشت را می طلبد و باید از ورود زندانیان بیمار به اندرزگاه ها تا سلامتی کامل جلوگیری شود.
وی بر اقدام های پیشگیرانه در حوزه بهداشت تاکید کرد و بیان داشت: سلامت جسمی مددجویان و نگهداری مطلوب آنان در اولویت فعالیت های زندانبانی است که باید به آن توجه ویژه شود.
مدیرکل زندان های هرمزگان با حضور بر برجک های نگهبانی زندان مرکزی بندرعباس بر ارتقای امنیت زندان تاکید کرد و گفت: مجرمانی در زندان نگهداری می شوند که رفتار خود را با هنجارهای جامعه تنظیم نکرده اند و برای تامین امنیت جامعه نیاز است که امنیت زندان را نیز ارتقا داد.
استادی گفت: یکی از آسیب های زندان بندرعباس، قرار گرفتن در محدوده شهری است که باید به صورت روزانه از قسمت های مختلف زندان سرکشی شده تا خلاهای امنیتی شناسایی و پوشانده شود.
وی بر جدیت و حساسیت مسئولیت کارکنان زندان ها تاکید کرد و افزود: اگر همه چیز طبق قانون و شرح وظایف کارکنان انجام شود، هیچ آسیب امنیتی زندان را به مخاطره نمی اندازد.
این مسئول در ادامه بازدید به اندرزگاه های زندان بندرعباس، ضمن بررسی شرایط موجود، درگفت و گوی چهره به چهره با مددجویان با مسائل و مشکلات آنان آشنا شده و دستور لازم را برای رفع مشکل های آنان را صادر کرد.
شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، میناب و بندرلنگه دارای زندان، جاسک، قشم، پارسیان و بندرعباس بازداشتگاه و یک باب کانون اصلاح وتربیت در بندرعباس است.
شهرستان رودان هم اکنون دارای اردوگاه استانی کار درمانی است که در کنار این مکان در پنج کیلومتری ورودی این شهر، زندان جدید ساخته می شود.
زندان مرکزی بندرعباس نیز درخارج از محدوده شهری و در منطقه چوچ این شهرستان در حال ساخت است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.