به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های نماز جمعه این هفته قشم افزود: این اقدام کشورهای جهان نشان داد آمریکا در مساله انتقال پایتخت خود به بیت المقدس غلط محاسبه کرده است.
روز پنجشنبه (30 آذر) مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه علیه تصمیم اخیر ترامپ را درباره به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، با 128 رای مثبت، 9 رای منفی و 35 رای ممتنع تصویب کرد.
آمریکا شامگاه دوشنبه بیست و هفتم آذرماه در جلسه شورای امنیت که طرح مصر درخصوص پیش نویس قدس را وتو کرد. 14 کشور عضو شورای امنیت با پیش نویس طرح مصر درخصوص قدس موافقت کردند.
براساس طرح مصر، این پیش نویس، بدون ذکر نام یا محکوم کردن کشوری، هر اقدامی برای تغییر وضعیت قدس را لغو می کند و از تمامی کشورها می خواهد از انتقال سفارت خود از سرزمین های اشغالی به قدس خودداری کنند.
جوکار ادامه داد: این اتفاق نشانه منزوی شدن ترامپ است و حتی هم پیمانان و متحدان وی، در این مساله او را تنها گذاشتند.

** تقدیر از ساخت دیوار تخریب شده مسجد در حال ساخت در مکان درست آن
امام جمعه قشم در ادامه تصریح کرد: 2 هفته پیش دیوار یک مسجد در حال ساخت در قشم تخریب شد که ساخت دوباره آن مورد مطالبه قرار گرفت.
وی افزود: اکنون از مسئولان تقدیر می کنم که این دیوار را در محل درست آن یعنی در زمین متعلق به مسجد ساختند.
حدود 17 روز پیش سازمان منطقه آزاد قشم دیوار مسجدی در حال ساخت را به دلیل جانمایی اشتباه تخریب کرد و به جای آن در محل درست واگذار شده، دیواری ساخته شد.
امام جمعه قشم در ادامه با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز در بندرعباس اظهار کرد: مسئولان مومن باید تمام امکانات گسترده را در راستای بسترسازی برای دعوت همگانی به نماز مورد استفاده قرار دهند.
اجلاس سراسری نماز روز پنجشنبه (30 آذر) با حضور 800 شخصیت فرهنگی و اثرگذار در عرصه نماز در بندرعباس برگزار شد.
جوکار ادامه داد: مسئولی که نه تنها عملکرد مناسبی جهت ارائه امکانات برای دعوت به نماز نداشته باشد بلکه گاهی در جهت عکس این دعوت اقدام کرده باشد، در نظام اسلامی مسئول مومن شناخته نمی شود.
وی اذعان کرد: امکانات گسترده شامل ایجاد زیرساخت ها، در اختیار نهادن ابزارهای تبلیغ، اختصاص اعتبارات و کمک به مبلغان و مروجان نماز در سطح جامعه است.
امام جمعه قشم گفت: مسئولان اعم از روحانی، مقام های دولتی، معلم و هر کسی که دایره نفوذی در جامعه دارد باید از نفوذ خود در جهت سوق و دعوت افراد تحت مجموعه به سمت نماز استفاده کند.

** مسئولان از تریبون نماز جمعه برای گزارش عملکرد یک ساله استفاده کنند
جوکار در ادامه خطبه ها به آغاز فصل زمستان اشاره و تصریح کرد: این فصل نیز به زودی به پایان می رسد و انتظار می رود مسئولان یک گزارش جامع و واقعی به مردم بدهند.
وی افزود: تریبون نماز جمعه در اختیار مسئولان است تا از طریق آن عملکرد خود را در حوزه اقتصاد و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به مردم ارائه کنند.
امام جمعه قشم گفت: باید مشخص شود پس از یک سال در بخش تولید چه اقدام هایی صورت گرفته و چقدر اشتغال ایجاد شده است و چه تعداد جوان بومی کار پیدا کرده اند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک حدود 150 هزار نفر جمعیت دارد.
7500/7408
خبرنگار: حسین آزاد منجیری * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.