به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی عصر پنجشنبه در مراسم پایانی بیست و ششمین اجلاس یک روزه سراسری نماز و فضای مجازی در هرمزگان افزود: در حوزه نماز همان گونه که در قرآن آمده است باید سرمایه گذاری شود، چرا که تنها ریسمانی که می تواند ما را از آسیب ها و تهدیدات نجات دهد، فریضه نماز است.
وی بیان داشت: متاسفانه ما خدا، قیامت و قرآن را از یاد برده ایم و به مسائل دینی و مذهبی آن چنان که باید اهمیت داده نمی شود، به همین خاطر شاهد حوادث تلخی از جمله زلزله در کشور هستیم.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور یاد آورشد: اسلام یک دین جامع و کامل ودارای ظرفیت های علمی بسیار است که بشر باید به همه این ظرفیت ها از جمله نماز، زکات و خمس ورود کند و از آن ها بهره بگیرد.
قرائتی خطاب به طلبه های جوان گفت: زمان خود را صرف دیدن فلیم های تلویزیونی و کارهای غیر ضروری نکنید بلکه از وقت خود برای مطالعه در دین، نوشتن کتاب های مفید و کارهای باارزش کنید.
وی گفت: نمایندگان مقام معظم رهبری در ادارات و روحانیان در دستگاه های اجرایی علاوه بر اقامه نماز در دستگاه ها باید به نماز مدارس نیز بپردازند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: احادیث و روایات از ائمه معصوم و بزرگان دین در حوزه نماز زیاد است اما کمتر به آن توجه می شود.
قرائتی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: امامان جمعه باید نماز و خطبه های نماز را کوتاه کنند و نماز باران بخوانند.
وی تاکید کرد: برای تبلیغات در حوزه نماز و سایر مسائل دینی نباید تنها به خطبه ها، سخنرانی ها پای منبر و تلویزیون و سخنان عمومی اکتفا کرد بلکه باید هر امام جمعه و روحانی با یک جمعی به صورت خصوصی سخن بگوید چون گفت و گو های خصوصی اثر بیشتری نسبت به عمومی دارد.
این مسئول خطاب به طلبه های جوان و دانشگاهیان گفت: تنها برای مدرک درس نخوانید بلکه به عنوان یک مسئولیت دینی نماز، قران، زکات، خمس و نهج البلاغه را جدی بگیرید و بیشتر به آنها بپردازید.
وی گفت: هر طلبه و استاد دانشگاه باید یک مهارت یاد بگیرد و به دیگران بیاموزد.
در پایان برگزار کنندگان بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز و فضای مجازی به عنوان بیانیه پایانی تصمیم اخیر ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تعدی به قدس شریف و قبله مسلمانان جهان را شدید محکوم کرده و بیت المقدس و قدس شریف برای همیشه پایتخت آزادی خواهان خواهد بود و اسرائیل به عنوان غده سرطانی از کره خاکی محو و نابود شود.
مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان هم گفت: در مجموع 2 هزار و 800 اثر به صورت فیلم و نرم افزار پیرامون نماز در حوزه فضای مجازی به ستاد مرکزی اجلاس سراسری نماز ارسال شد که از این میان 20 اثر انتخاب شده که در این اجلاس معرفی شد .
حجت الاسلام محمد حسن فروزان نژاد افزود: این آثار در زمینه های پویانمایی، موشن گرافیک، رئال، گیف، طرح های گرافیکی، تابلو مقاله، پوستر، اینفوگرافیک، پادکست های صوتی، استیکرهای نمازی، بازی و سرگرمی، فرهنگی و آموزشی و چند رسانه ای است.
وی با اشاره به حضور بیش از 800 نفر در این اجلاس که 300 نفر از سایر استان ها می باشند، خاطرنشان کرد: برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد مهم، پیش کنگره هایی در تمامی شهرستان های هرمزگان برگزار شد.
حجت الاسلام فروزان نژاد تصریح کرد: نماز در فضای مجازی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و به همین خاطر بیست و ششمین اجلاس با موضوع نماز و فضای مجازی انتخاب شده است .
رئیس ستاد اقامه نماز هرمزگان اظهار کرد: تبلیغ نماز اول وقت، تبلیغ نماز با جماعت و تبلیغ نماز در مسجد در دستور کار این ستاد است و ستاد اقامه نماز استان برای نهادینه شدن این سه موضوع همواره تلاش می کند.
بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز صبح امروز پنجشنبه در تالار شهید آوینی بندرعباس آغاز شد.
در ابتدای این مراسم پیام رهبرمعظم انقلاب اسلامی توسط آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس قرائت شد.
اجلاس های سراسری نماز از سال 1370 در شهر مقدس مشهد آغاز شد و تاکنون 25 دوره این اجلاس در استان های مختلف کشور برگزار شده است.
در بخش نخست مراسم بیست و ششمین اجلاس یک روزه سراسری نماز و فضای مجازی از 12 نفر از فعالان عرصه نماز در سطح کشور با حضور محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور ازبرخی دستگاههای اداری و شخصیت های کشوری و استانی تجلیل شد.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده**انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.