به گزارش ایرنا، محمود مظفر روز پنجشنبه در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز که با حضور جمعی از مسئولان ارشد کشوری از جمله وزیران آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس ستاد اقامه نماز کشور و علمای اهل سنت و شیعه در تالار شهید آوینی بندرعباس آغاز شد، اظهار داشت: اکنون ربات جامع نماز در اینترنت موجود است که شامل بازی،داستان،حدیث و مطالب آموزشی است.
وی با اشاره به راه اندازی اپلیکیشن مسجد یاب، خاطرنشان کرد: با استفاده از این اپلیکیشن می توان محل مساجد در هر جای کشور را شناسایی کرد.
مظفر با بیان اینکه فضای مجازی در عین داشتن خطرهایی، فرصتی مناسب برای ترویج ارزش های دینی از جمله نماز می باشد، افزود: اگر ارزش های دینی و اخلاقی به درستی در جامعه ای ترویج شود دیگر فضای مجازی تهدید کننده نخواهد بود.
وی با اشاره به ویژگی های فضای مجازی گفت: از سال گذشته برای ترویج نماز در فضای مجازی فعالیت های ستاد را گسترش دادیم و معتقدیم فضای مجازی یک منبر میلیونی است و فرصتی تلقی می شود که در زمان و مکان محصور نمی شود و اکثر مخاطبان آن جوانان و نوجوانان هستند.
وی با تاکید بر اینکه باید در کتابهای آموزشی در مدارس و دانشگاه ها نسبت به اهمیت نماز بیشتر پرداخته شود، گفت: امسال در بخش نماز 648 توافق نامه با دستگاه های کشوری و استاتی منعقد شده و 9 هزار مورد بازرسی و 108 مورد تذکر و توبیخ انجام شده است.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت:امسال 10 هزار شورای اقامه نماز در کشور تشکیل و 130 باب مسجد و نمازخانه راه اندازی و بهسازی شده اند .
بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز صبح امروز پنجشنبه با حضور وزیران آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات ، رئیس ستاد اقامه نماز کشور و جمعی دیگر از شخصیت های مهم فرهنگی و علمای شیعه و اهل سنت در تالار شهید آوینی بندرعباس آغاز شد.
در ابتدای این مراسم پیام رهبرمعظم انقلاب اسلامی توسط آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس قرائت شد.
اجلاس های سراسری نماز از سال 1370 در شهر مقدس مشهد آغاز شد و تاکنون 25 دوره این اجلاس در استان های مختلف کشور برگزار شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.