به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز دوشنبه در نشست کمیسیون هماهنگی بانک های استان هرمزگان افزود: برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی و تحقق رونق تولید و ایجاد اشتغال، بانک ها باید همکاری لازم را با ارکان تاثیرگذار در این عرصه از جمله بخش خصوصی و واحدهای تولیدی داشته باشند.
وی بیان داشت: برای انجام کارهای بزرگ در عرصه تولید و اشتغال، پرداخت تسهیلات بانکی نقش بسیار مهمی دارد و نیاز است بانک های هرمزگان توجه ویژه ای به این وظیفه خود داشته باشند.
استاندار هرمزگان اظهار کرد: صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری از جمله بخش هایی هستند که با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال دارند و باید به طور جدی پیگیری ویژه در این عرصه صورت گیرد و موانع جذب اعتبارات و تسهیلات در این بخش ها رفع شود.
همتی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های مربوطه که متقاضیان را برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می کنند، روند پرداخت تسهیلات را مورد رصد قرار دهند تا بانک هایی که عملکرد خوبی دارند مورد تشویق قرار گرفته و با بانک های کم کار نیز برخورد قانونی صورت گیرد.
طبق گزارش اردیبهشت ماه 96 از سوی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک ها در هرمزگان و مدیر امور شعب بانک کشاورزی در استان، میزان نقدینگی مردم در بانک ها و مطالبه های جاری و غیر جاری بانک ها از مردم در سال 95 یک صد هزار میلیارد ریال بوده که این میزان نقدینگی و مطالبه مربوط به 15 بانک عضو کمیسیون هماهنگی بانک های هرمزگان است.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.