به گزارش ایرنا آیت الله علیرضا اعرافی روز چهارشنبه در آئین عمامه گذاری 60نفر از طلبه های حوزه علمیه بندرعباس اظهار کرد: برای تمدن سازی اسلامی، گسترش و معرفی اسلام ناب محمدی نیازمند علم و دانش و معرفت هستیم که سرچشمه آن قرآن کریم و سیره پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) و اهل بیت است.
وی افزود: در صدر اسلام نیزطی ربع قرن حضرت محمد(ص) با اخلاق، رفتار وپندار نیکو و آینده نگری خود تمام عالم را تکان داد و بنیان یک دستگاه علمی و معرفتی را گذاشت که دشمن در برابر آن سر تسلیم فرود آورد و زانو زد.
مدیر حوزه های علمیه کشور اضافه کرد: جاذبه و فضایل رسول اکرم (ص) باعث شد تا امپراطوری های ایران، چین، رم و مصر جذب دین اسلام شوند و همه اینها بر محور کعبه بچرخند طوریکه امروز شاهد بیش از 55کشور اسلامی هستیم.
وی با تشریح اهداف دستاوردهای وحدت بخش اسلام ، پیروزی جبهه مقاومت برشجره خبیثه داعش را ناشی از وحدت مذاهب اسلامی به رهبری مراجع بزرگ اسلام دانست و گفت: جمع شدن مسلمانان با سلایق و اندیشه های گوناگون زیر یک سقف در صفوف به هم فشرده وعشق به پیامبر که دربین آنان موج می زند نشان دهنده عزت، شکوه و افتخار مذاهب اسلامی است.
وی با اشاره به دستاوردهای هفته وحدت خاطرنشان ساخت: امروز نیاز به الگوبرداری از سیره و راه وروش نبی مکرم اسلام (ص) هستیم.
اعرافی در ادامه با برشمردن سرمایه های جهان اسلام شامل 55کشور با جمعیت نزدیک به 2میلیارد نفرجمعیت و دراختیار داشتن نیمی از ذخایر معدنی و انرژی، دراختیار داشتن نقاط استراتژیک و وجود اقلیت های مسلمان در کشورهای مختلف و نسل جوان و پرشور ابراز داشت: متاسفانه با وجود این همه سرمایه و توانمندی هنوز با گذشت 60 سال نتوانسته زخم چرکین یعنی رژیم جعلی صهیونیستی اسرائیل را از پیکره خود جدا کند.
وی تاکید کرد جشن هفته وحدت و میلاد رسول گرامی اسلام جشن همبستگی است نه بحث و جنگ بر سر حرف های کم ارزش و مسائل ییش پاافتاده ای که ممکن است روح همبستگی را ازبین مسلمانان ببرند.
مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به حضور مردم و علمای اهل سنت هرمزگان در مراسم جشن عمامه گذاری 60نفر از طلاب حوزه علمیه بندرعباس تاکید کرد: وحدت راهبردی از مهم ترین پیام های هفته وحدت است.
6149 /6048
خبرنگار :رضا گیلانی ** انتشار : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.