فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران رودان روز دوشنبه در حاشیه برگزاری این رزمایش در گفت و گو با ایرنا افزایش تعامل، هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه ها در زمان وقوع حادثه و بحران، حفظ و ارتقای آمادگی نیروها در شرایط اضطراری و بحرانی در زمان ها و مکان های مختلف و کاهش آسیب ها و خسارت های احتمالی را از جمله اهداف برگزاری این رزمایش برشمرد.
احمد محمودی خاطر نشان کرد: این رزمایش با حضور دستگاه های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران با محوریت و مشارکت فعال ادارات برق، آب، راهداری و حمل و نقل جاده ای، فرماندهی انتظامی، شهرداری، آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس و فوریت های پزشکی برگزار شد.
وی افزود: طبق برنامه ریزی از پیش تعیین شده، این رزمایش با برقراری ارتباط رادیویی (بی سیم) توسط فرماندهی انتظامی، محل فرضی وقوع زلزله، با شورای هماهنگی مدیریت بحران آغاز شد.
محمودی ادامه داد: در پی اعلام وقوع این حادثه در ستاد فرماندهی انتظامی، تیم‌های عملیاتی حاضر در رزمایش بلافاصله و با سرعت وارد عمل شدند و عملکرد آنها رضایت بخش بود.
وی خاطر نشان کرد: قطع آب و برق محل وقوع زلزله، عملیات آوار برداری و بیرون کشیدن مصدومان و اجساد از زیر آوار، اطفاء حریق و رسیدگی به مصدومان حادثه و همچنین انتقال مصدومان به بیمارستان صحرایی از جمله این اقدام ها بود.
محمودی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی از پیش تعیین شده، شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان رودان پس از وقوع زلزله، برای اتخاذ تدابیر لازم، امداد رسانی به حادثه دیدگان و برآورد خسارت های احتمالی در محل اسکان اضطراری واقع در دهستان آبنما تشکیل جلسه داد.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196/7408
خبرنگار: طیبه رحیمی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.