به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی رحمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته رودان با گرامیداشت هفته وحدت، پایه گذاری هفته وحدت از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) را اقدامی بزرگ و ارزشمند در جهت حفظ و تقویت وحدت میان جهان اسلام و مصون داشتن آن از گزند توطئه های شیطانی برشمرد.
وی با اشاره به این که درخصوص وحدت دو مساله قابل توجه است خاطر نشان کرد: مساله اول سلفی ها هستند که با ترویج اندیشه های پوسیده، پوچ و واهی وهابیت و تکفیری ها، ضد وحدت جهان اسلام عمل می کنند و مساله دوم برخی از شیعه نماهای انگلیسی هستند که با اقدام های نسنجیده و غلط در خدمت استکبار هستند و توجه ندارند اقدام های آن ها به جهان اسلام و وحدت میان شیعه و سنی چه آسیب و ضربه ای وارد می کند.
رحمانی با بیان این که همگان باید مراقب باشند خلاف وحدت اسلامی سخنی نگویند، ادامه داد: به فضل الهی با اتحاد، همبستگی، وحدت و انسجام جهان اسلام، در آینده ای نه چندان دور، طومار اسلام ستیزان در هم پیچیده خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس، از نمایندگان خواست قبل از پرداختن به لوایح، تبصره ها و موارد غیرضروری، به مسائل اصلی و کلیدی کشور بپردازند.
رحمانی خاطر نشان کرد: نمایندگان به فکر برطرف کردن فقر، رنج، بیکاری و رفع گرفتاری های فراروی مردم باشند و برای برطرف کردن نارسایی های فراروی مردم و جامعه، طرح و لایحه موثر تصویب کنند.
وی از نمایندگان خواست از پیچ و خم های اداری که توان و انرژی مردم و مسئولان را گرفته و آن ها را خسته کرده است بکاهند.
خطیب جمعه رودان با بیان این که نمایندگان باید آیت الله مدرس را الگو و سرلوحه کار خود قرار دهند، خاطر نشان کرد: مدرس مرد بزرگی بود، همه از رضا خان می ترسیدند و رضا خان از مدرس، مدرس دنبال منافع خود و اطرافیانش نبود و شجاعت، بصیرت و صلابت را با خود، وارد مجلس کرد.
وی درخصوص گزارش صد روزه رئیس جمهوری، با اشاره به سخنان دکتر روحانی، بیان کرد: امیدوار هستیم بیان بی کم و کاست سخنان ریاست جمهوری برای مردم، برخی را آزرده خاطر نسازد و گلایه نکنند چرا عین سخنان رئیس جمهوری را بیان کردید؟ اینکه ما سخنان ریاست جمهوری را به گوش مردم می رسانیم باید از ما تشکر کنند.
حجت الاسلام رحمانی با اشاره به 16 آذر روز دانشجو، از این روز به عنوان روز تولد مرگ بر آمریکا یاد کرد.
وی خطاب به دانشجویان گفت: دانشجویان باید با شناخت رسالت واقعی خود در راستای عمل و تحقق رسالت خود اقدام کنند.
حجت الاسلام رحمانی خاطر نشان کرد: دانشجویان باید دارای تحلیل سیاسی باشند اما باید مراقب بود دانشگاه به باشگاه احزاب تبدیل نشود.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196/7408
خبرنگار: طیبه رحیمی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.