بهرام پوراشرف روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 23 مدرسه فرسوده و تخریبی از مجموع 310 مدرسه این شهرستان در برابر زلزله مقاوم نیست و به بازسازی نیاز دارد.
وی با اشاره به اجرای مانور ایمنی و زلزله در مدرسه بنت هدی قشم ادامه داد: آموزش دانش آموزان جهت ارتقاء آمادگی آنان در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله باعث می شود در هنگام حوادث از افزایش آسیب ها پیشگیری شود.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان قشم تصریح کرد: آموزش برای ایجاد آمادگی در دانش آموزان به هنگام بروز حوادثی مانند زلزله باید در آموزش و پرورش به صورت کاربردی و منظم باشد تا دانش آموزان در مواقع خطر از ابتکار عمل برخوردار باشند.
در چارچوب نوزدهمین مانور زلزله در مدارس قشم همزمان با سراسر کشور نیروهای اورژانس 115، جمعیت هلال احمر، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و سایر دستگاه های مدیریت بحران از جمله فرمانداری حضور داشتند.
35 هزار دانش آموز در 310 مدرسه در شهرستان قشم مشغول به تحصیل هستند. یک هزار و 300 آموزگار جامعه فرهنگیان قشم را تشکیل می دهند. شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500 / 6048
خبرنگار: حسین آزادمنجیری ** انتشار : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.