سید رضا امیری زاده روزسه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: کشت گیاه کینوا در شهرستان های حاجی آباد ومیناب با هدف معرفی گونه‌ های جدید زراعی و اقتصادی به کشاورزان انجام می شود.
وی بیان داشت: مهم ترین مزایای این گیاه در واقع مقاوم بودن درمقابل کم آبی، خشکسالی، شوری آب وهمچنین غنی بودن از پروتئین است.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار کرد: قیمت هر تن کینوا سه هزار دلار است.
گیاه کینوا بسیار سبک ‌تر و خوش هضم ‌تر ازدانه‌های برنج و منبع غنی پروتئین ، منیزیم ، فیبر، فسفر، ویتامین ب ، پتاسیم ، سرشار از کربوهیدرات های مفید برای تامین انرژی بدن و دیگر مواد معدنی مانند آهن است.
کینوا ، دانه ای شگفت انگیز است که به ملکه دانه های دنیا معروف است و یک گیاه سنتی با قدمت 5هزار ساله است که خاویار گیاهی نیز معروف است.
این گیاه ، بومی رشته کوه های آندز در آمریکای جنوبی است که در ارتفاعات بالای این رشته کوه درکشورهای پرو و بولیوی کشت می شود و به برنج سرخپوستان نیز شهرت دارد.
امروزه کینوا با توجه به ارزش غذایی بسیار بالای آن شامل تمامی اسید آمینه های ضروری، ویتامین ها، عناصر کمیاب و عاری از گلوتن و لاکتوز است و به عنوان یک عنصر کاملا ضروری در الگوی غذایی روزانه هر فرد بویژه برای کودکان می تواند مفید باشد.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.