به گزارش خبرنگار ایرنا، مسئول مرکز HSE وآتش نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز یکشنبه در حاشیه برگزاری این مانور ، گفت: هدف از برگزاری این مانور، وصول اطمینان از آمادگی کارکنان در مقابل حوادث و سوانح، انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر بروز حریق در محوطه کالاهای خطرناک، به کارگیری روشهای صحیح امداد و نجات و شناسایی نقاط قوت و ضعف کارکنان در شرایط اضطراری است.
هوشنگ محمدرضایی اجرای مانورهای مختلف را در آموزش نیروهای انسانی بسیار اثرگذار دانست و افزود: در مانورهای مربوط به حوادث و شرایط معمول، می توان از دانش، مهارت و تجربه نیروها بهره گرفت اما برای حوادث جدید و پیش بینی نشده هم لازم است سناریوهایی طراحی شود تا در شرایط احتمالی، بتوان واکنش و ابتکار عمل مناسبی نشان داد.
وی نوع تشخیص نیروهای آتش نشانی و امداد و نجات در شرایط پیش بینی نشده را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: برای تقویت این مهارت، متخصصان و کارشناسان امر آموزش های لازم را به نیروها ارایه می دهند.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و 40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
ششم تا دوازدهم آبان ماه به نام هفته پدافند غیرعامل نام گذاری شده است.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.