به گزارش خبرگزاری ایرنا، سفیران صلح و دوستی شامل چهار نفراز دوچرخه سواران شاغل در بندر چهابهار به مناسبت روز جهانی دریانوردی وهفته تربیت بدنی سفر را از این بندر آغاز کردند.
ترکیب این گروه شامل محمدرضا ترابی، امین محمدپور، الیاس کفاش وعارف ترابی هست که پس از 700 کیلومتر رکاب زدن به ایستگاه آخر یعنی بندر شهید رجایی رسیدند.
سرپرست این تیم در خصوص این سفر به خبرنگاران اظهار داشت: این حرکت نمادین با هدف ترویج و تعمیم ورزش در بین کارکنان شاغل و فرزندان آنها و با شعار صلح، دوستی و سلامتی شنبه هفته جاری به مناسبت گرامیداشت روزجهانی دریا نوردی و هفته تربیت بدنی از بندر چابهار آغاز و تا بندر شهید رجایی ادامه داشت.
محمد رضا ترابی تصریح کرد: زرآباد، جاسک، سیریک و میناب شهرهایی بودند که در طول مسیر به عنوان گذرگاهها از آن عبور کردیم.
ترابی ضمن تشکر از حمایت مسئولان بنادر و دریانوردی از حوزه ورزش ، بر لزوم استمرار چنین برنامه هایی و گسترش آن در سایر بنادرکشور تاکید کرد.
بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران و دروازه طلایی اقتصاد کشور در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
هفته آخر سپتامبر یا هفته اول مهرماه از سوی سازمان جهانی دریانوردی به نام هفته دریانوردی نام گذاری شده و طبق درخواست این سازمان، کشورهای عضو یکی از روزهای این هفته را به نام روز جهانی دریانوردی گرامی می دارند.
در تقویم رسمی کشورمان 26 مهر تا دوم آبان ماه به نام هفته تربیت بدنی نام گذاری شده است.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: خلیل تنیده
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.