به گزارش ایرنا، در پیام این مرجع عظام تقلید که نسخه ای در اختیار ایرنا قرار گرفت ، تشریح شده است: تاریخ سراسر با برکت نورانی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) وامدار واقعه جانگداز کربلاست ، خلاصه و چکیده فرهنگ رفیع ائمه معصوم(ع) را می توان در جریان عاشورا ملاحظه کرد.
محبت ، ایثار، گذشت ، حب الی الله ، ولایت پذیری و عشق به قرآن و نماز، رضایت به قضای الهی و نهایت عبودیت ، فقط گوشه ای از زیبایی های واقعه کربلاست.
اما آنچه بیش از پیش باعث ماندگاری پیام عاشورا شد بدون تردید؛ نقش آفرینی و فداکاری های بی نظیر حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) است.
برگزاری هفت دوره کنگره بین المللی امام سجاد (ع) به همراه صدها برنامه علمی و اجتماعی ، از کنکاش های علما، اساتید و فضلای حوزه های علمیه و دانشگاه ها در سیره علمی و عملی امام سجاد(ع) گرفته تا همراهی خیران و مردم نوع دوست مان در رسیدگی به امور نیازمندان و مستمندان در قالب این حرکت خدایی، نشان از لطف خدا و توفیق در مسیر تعظیم شعائر دینی است.
امام سجاد (ع) در زمان خاصی امامت کردند چه از جهات فرهنگی و چه از جهات سیاسی که این امام همام در هر زمینه ای تلاش وافرنمودند.
همان طور که می دانید حضرت امام (س) در زمان حکومت بنی امیه و بنی مروان زندگی کردند که آنها در مقام از بین بردن اصل اسلام بوده اند و باید طوری عمل می نمودند که اصل کیان اسلام حفظ شود که این کار به خوبی انجام شد تا زمان برای ترویج احکام الهی برای امام باقر(ع) و امام صادق (ع) ایجاد و دانشگاه عظیم اهل بیت تاسیس شود.
از جهت سیاسی چون در زمان خفقان شدید به سر می بردند با نشر معارف اهل بیت (ع) به وسیله دعا که در صحیفه سجادیه جمع آوری شده و به زبور اهل بیت مشهور شده است ، پرداختند تا شیعه را از جهات مختلف حفظ نمایند و لذا مناسب دیدم به بهانه این کنگره مبارک نکاتی را محضر شما بیان کنم:
*جامعه امروزی ، بیش از پیش نیازمند آشنایی با مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع)است.
از این رو شما را سفارش می کنم حول محور صحیفه سجادیه و معارف حضرت سیدالساجدین (ع) پیام روح بخش اسلام ناب محمدی (ص) را به گوش جهانیان برسانید چرا که بر اساس فرمایش گهربار امام هشتم «یتعلم علومنا و یعلمها الناس فان الناس لو علموا محاسن کلامنا لاتّبعونا»
* صحیفه سجادیه به عنوان «زبور آل محمد (ص)» و «اخت القرآن» منبع بسیار ارزشمندی برای ارتباط خالق و مخلوق و فصل مشترک تمامی ادیان و مذاهب حول محور این کتاب مقدس است. لذا در شرایطی که استکبار جهانی و صهیونیسم جنایتکار، تلاش مجدانه برای بر افروختن آتش اختلافات قومی، قبیله ای و دینی دارند برشماست که حول محور صحیفه مبارکه سجادیه همه اقوام و مذاهب را در مسیر وحدت و همدلی قرار دهید.
همان گونه که خطبه های آتشین حضرت سجاد (ع) بعد از واقعه کربلا، بسیاری از غفلت زدگان آن عصر را حیات بخشید و بسیاری از نقشه های شوم و مکر یزیدیان را نقش بر آب کرد. بدون شک در دنیای امروز هم پیام آن حضرت و پیام صحیفه سجادیه می تواند همان اثر و نقش بسیار مهم را ایفا کند.
*بر علما و فضلای گرانقدر حوزه های مقدس علمیه و اساتید محترم دانشگاه ها لازم است بیش از گذشته به موضوع صحیفه سجادیه بپردازند و تشنگان معارف الهی و علاقه مندان عرفان حقیقی را از این کتاب مقدس سیراب کنند.
صحیفه سجادیه باید به عنوان درس های اصلی و قطعی حوزه های علمیه و دانشگاه ها قرار گرفته و طلاب علوم دینی و دانشجویان گرامی بیش از پیش با این کتاب الهی انس بگیرند و لازم است که تحقیق های گسترده ای در زمینه ی حفظ کیان اسلام و هموار کردن راه برای ترویج احکام الهی و معارف اهل بیت علیهم السلام توسط این امام بزرگوار صورت گیرد.
* از ملت شریف و خیر خواه ایران اسلامی و جهان اسلام تقاضا دارم در تبعیت از سیره و سنت حضرت سید الساجدین علیه السلام رسیدگی به امور مستمندان و نیازمندان را بیش از گذشته مورد توجه قرار داده و به نام مبارک آن حضرت به یاری محرومان بشتابند.
در پایان بر خود لازم می دانم از بانیان این حرکت محترم و مقدس به ویژه دبیر خانه کنگره بین المللی امام سجاد علیه السلام، ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان و تمامی تشکل های مردمی و دولتی تقدیر و تشکر نمایم.
از مردم شریف استان هرمزگان اعم از شیعه و سنی که با وحدت کلمه همواره در دفاع از کیان مادی و معنوی ایران اسلامی خدمات شایان توجهی را داشته اند نهایت قدردانی دارم.
هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) امروز دوشنبه با حضور اندیشمندان، علما و پژوهشگران داخلی و خارجی برگزار شد.
در این کنگره یک روزه شیخ صاحب محمد حسین رازی متفکر شیعی از کشور عراق، شیخ ایمن الرفاهی عالم اهل سنت از کشور لبنان و ژورژیک آبراهامیان (ابراهیمی) مترجم صحیفه سجادیه و رساله حقوق از کشور ارمنستان به عنوان میهمانان خارجی و هم چنین آیت الله حسینی بوشهری از اعضای مجلس خبرگان به عنوان سخنران ویژه حضور داشتند.
برنامه های بخش بین المللی کنگره هفتم، از 12 محرم در 15 کشور از قاره های مختلف جهان از جمله آمریکا، انگلستان ، آرژانتین، اسپانیا ، بلژیک و میانمار آغاز و تا 25 محرم ادامه دارد.
کنگره بین المللی امام سجاد(ع) هر ساله (از سال 89) در سالروز شهادت امام چهارم، در 25 محرم از سوی دبیرخانه کانون های مساجدهرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌ شود.
امسال هفتمین سال برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) است و از سال 89 تاکنون، یکهزار مقاله و 120 کتاب درباره صحیفه سجادیه تولید، چاپ و منتشر شده است و بیش از یکهزار سخنرانی علمی شکل گرفته و 12 استان کشور و 15 کشور در سطح جهان در برگزاری کنگره مشارکت دارند.
7195/ 6048
تنظیم کننده: رقیه غلامی زاده **انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.