به گزارش ایرنا فریدون همتی روز یکشنبه در دیدار با سفیر دانمارک درایران اظهار داشت: ترامپ با موضع اش خود را بد نام کرد و مجدد بدبینی، نگرانی و بی اعتمادی که ملت ایران نسبت به رفتار سیاسی آمریکایی ها دارند را تشدید ساخت.
وی ادامه داد: اکنون کشورها متوجه شدند حرف آمریکا غیر منطقی و خارج از ضوابط و مقررات بین المللی است زیرا وقتی کشورها سندی را امضاء می کنند و یک طرف به آن پایبند است بقیه هم باید پایبند باشند.
استاندار هرمزگان افزود: کشورهای عضو اتحادیه باید به دنبال منافع ملی خود باشند و دنباله رو خواسته های نامشروع آمریکایی ها که همه چیز را برای خود می خاهند نباشند.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با توجه به شناختی که از توانمندی های دانمارک ، ایران و هرمزگان دارم می گویم زمینه های بسیار خوبی برای انجام همکاری های دوجانبه وجود دارد.
وی اضافه کرد: هدف گذاری های بزرگی برای تولید ماهی در قفس و پرورش میگو استان انجام شده که زمینه های خوبی برای همکاری هرمزگان و دانمارک است.
به گفته استاندار هرمزگان، همچنین کشور دانمارک می تواند بخشی از نیاز کشتی سازی خود را از این استان تامین کند.
استاندار هرمزگان ابراز داشت: برنامه های مفصلی برای توسعه گردشگری در سواحل و جزایر هرمزگان وجود دارد که برای همین منظور قصد تقویت بخش حمل و نقل دریایی را داریم و این بخش هم زمینه خوبی برای همکاری است.
همتی یاد آور شد : نگرش فرهنگی و تاریخی مثبتی نسبت به دانمارک وجود دارد و برخلاف دیگران خاطره تلخ نداریم که این امر موجب شده علاقه بیشتری برای همکاری با دانمارکی ها باشیم.
وی خاطر نشان کرد: امیدوارم سفرهای بعدی آغاز فعالیت های همکاری مشترک بین هرمزگان و دانمارک باشد و گفته های امروز در حد حرف باقی نمانده و اجرایی شود.
استاندار هرمزگان یاد آور شد: هرمزگان با حدود 2 هزار و 400 کیلومتر ساحل طولانی ترین مرز ساحلی ایران را دارد و نزدیک به 60 درصد واردات و صادرات جمهوری اسلامی از بندرشهید رجایی و سایر بنادر این استان انجام می شود.
همتی افزود: 2 منطقه آزاد کیش و قشم در این استان قرار دارند و طرح منطقه آزاد جاسک هم در مجلس شورای اسلامی مطرح است.
وی ادامه داد: صنایع مقیاس بزرگ در زمینه های نفت، نفت و گاز، کشتی سازی ، سیمان و معادن، آلومینیوم و فولاد در هرمزگان وجود دارد.
3219/ 6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.