به گزارش خبرنگار ایرنا، فریدون همتی شامگاه جمعه در مراسم افتتاح یادمان شهدای جزیره سیری اظهار داشت: امروز می‌بینیم که ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تلاش برای باطل کردن برجام است، در حالی که برجام توافقی بین‌المللی است.
وی با تاکید بر اینکه باید راه شهیدان را با صلابت دنبال کنیم، افزود: پس از انقلاب، دشمن جنگ را به ما تحمیل کرد که ملت ایران با دست خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستاد و با تکیه بر ایمان الهی و تبعیت از فرامین الهی و انسجام و وحدت، در این نبرد پیروز شد.
همتی تصریح کرد: یکی از آخرین حربه‌های دشمن علیه ملت ایران، اوج تحریم‌های اقتصادی بود و این نشان می‌دهد تا زمانی که انقلاب اسلامی وجود دارد و ملت ما می‌خواهد استقلال داشته باشد، ما با دشمنی استکبار مواجه خواهیم بود.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: باید در تمامی امور کار و زندگی، نگاه و اندیشه شهدا جریان داشته باشد و درس شجاعت و از خود گذشتن را از شهدا بیاموزیم چون شهدا از همه چیز خود گذشتند و برای سربلندی این آب و خاک ایثار کردند.
سیری، جزیره ای مسکونی به وسعت 18 کیلومتر مربع است که در حدود 72 کیلومتری خط ساحلی ایران در جنوب بندر لنگه و 40 کیلومتری غرب جزیره ابوموسی واقع شده است.
فاصله دریایی سیری تا شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان در حدود 152 مایل دریایی است.
اگرچه سیری جزیره ای دورافتاده در میان خلیج فارس به شمار می آید، اما نقشی مهم در استخراج نفت دارد.
استخراج نفت در این منطقه نفتی نخستین بار از دهه 1350 شمسی آغاز شد و در حال حاضر از 5 میدان نفتی این منطقه نفت استخراج می شود.
پنج میدان نفتی الوند، نصرت، دنا، سیوند و ایلام در این منطقه نفتی قرار دارند که بیش از یکصد هزار بشکه در روز نفت تولید می کنند.
7198/2094
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشاردهنده:هومن محمدکرمی
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.