به گزارش ایرنا، ویلفردو سانتوز سفیر کشور فیلیپین در تهران و هیات همراه با حضور در بندرشهید رجایی از امکانات و قابلیت های این منطقه ویژه اقتصادی، اسکله های 40 گانه آن و تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران بازدید کردند.
اراضی پشتیبانی، ترمینال های 1 و 2 کانتینری، ترمینال های جنرال کارگو (کالاهای متفرقه و عمومی)، همچنین اراضی 200 هکتاری (محوطه های انبار و دپوی مواد معدنی صادراتی) و بندر نفتی خلیج فارس از جمله بخش هایی بود که مورد بازدید این هیات قرار گرفت.
این هیات در نشستی مشترک با مدیران ارشد حوزه عملیاتی بندر شهید رجایی به بحث و تبادل نظر پرداختند و به منظور یافتن نقاط همکاری از نزدیک با ظرفیت های موجود در این بندر آشنا شدند.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
عملیات کانتینری در حوزه بندری از شاخص هایی است که مدت های بسیاری بود خبری از رشد این عملیات در بزرگترین بندر تجاری ایران وجود نداشت.
به عقیده کارشناسان،با تلاش های دولت و به دنبال اجرای برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر، عملیات کانتینری رشد قابل ملاحظه ای یافته که نشان از رشد اقتصادی در کشور دارد.
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/7408
خبرنگار: فاطمه حسینی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.