به گزارش خبرنگار ایرنا ،رضا مدرس روز دوشنبه در دومین جلسه کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های هرمزگان بیان داشت: کشتارگاه به عنوان یک مساله مهم بهداشتی، یک کالای رقابتی محسوب نمی‌شود و به نظارت بیشتری نیاز دارد.
وی با تاکید بر اینکه با یک برنامه‏ریزی معین باید امکانات مورد نیاز کشتارگاه‌های استان مشخص شود، افزود: در برخی از کشتارگاه‌ها از جمله میناب و حاجی آباد پیش سردکن کشتارگاه راه‏اندازی شده است.
مدرس تصریح کرد: تجهیزات پیش سردکن در کشتارگاه ها به میزان زیادی در کاهش برخی بیماری ها از جمله تب کریمه کنگو و انتقال آن به انسان تاثیرگذار است.
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت خطیر دامپزشکی در تامین سلامت و امنیت غذایی مردم و پیشگیری از وقوع بیماری های واگیر دار بین انسان و دام ، گفت: دامپزشکی با حساسیت و وسواس تمام باید در پایش بیماری ها و آسیب شناسی در این حوزه وارد شود.
در این نشست نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل حفاظت محیط زیست نیز در خصوص مشکلات بهداشتی کشتارگاه‌های موجود مطالبی را ارائه و خواستار نظارت هر چه بیشتر توسط فرمانداری‌ها و اداره کل دامپزشکی شدند.
هشت کشتارگاه صنعتی در استان هرمزگان شامل کشتارگاه صنعتی هرمز دام واقع در خورچاه بخش قلعه قاضی ، کشتار گاه دام شهرداری شهرستان بندرعباس واقع در کیلومتر 10 جاده بندرعباس سیرجان و کشتارگاه های دام شهرداری شهرستان میناب ، بندرلنگه ، حاجی آباد ، جاسک ، رودان و سیریک فعالیت دارند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی **انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.