به گزارش جمعه خبرنگار ایرنا، بهروز اکرمی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی هرمزگان بیان داشت: یکی از موضوعاتی که مدتهاست به آن پرداخته می شود و کماکان بدون حل باقی مانده، ساماندهی نشدن عرضه آبزیان در برخی از محلات و سطح بازار بندرعباس است که با توجه به گرمای هوا ، باید هر چه سریعتر این موضوع بررسی و حل شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این نشست گفت: یکی از اصول مهم در بحث تغذیه دسترسی آسان به غذا است اما متاسفانه به علت نبود فضاهای قابل دسترس در محلات بندرعباس میزان سرانه مصرف ماهی در بندرعباس بسیار کم است.
دکتر حسین داودی اظهار داشت: شهرداری بهتر است تعداد بازارهای عرضه ماهی درسطح شهر را افزایش دهد تا فروشندگان آبزیان به جای دستفروشی ماهی و میگو در معابر و روی زمین در محیط های کاملا بهداشتی اقدام به عرضه آبزیان نمایند.
مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به موضوع ساماندهی شرکت های سمپاشی و عرضه غیر مجاز سموم از جمله قرص برنج ، گفت: بدترین راهها برای مبارزه با جوندگان استفاده از سمومی از جمله قرص برنج است.
ماشاالله مریدی بیان داشت: متاسفانه این سموم به صورت کاملا غیر قانونی و غیر مجاز در برخی از شرکت ها عرضه می گردد که باید هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی شود.
در پایان این نشست مصوب شد جهاد کشاورزی و صنعت معدن به عنوان متولیان این امر نسبت به بازرسی و نظارت دقیق بر کار این شرکت ها و فروشگاه های عرضه سم پس از اخذ تعهد مبنی بر عدم فروش سم های غیر مجاز ،در صورت تخلف با متخلفان و فروشندگان سم های غیر مجاز بر خورد قانونی نمایند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.