به گزارش خبرنگار ایرنا، بهروز اکرمی روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان هرمزگان اظهار داشت: موضوع تکدی گری در هرمزگان در نیمه دوم سال به علت گردشگر پذیر بودن این استان افزایش می یابد که این مساله موجب بروز ناهنجاری های اجتماعی و برخی مشکلات می شود.
این مقام مسئول اضافه کرد: با فرارسیدن نیمه دوم سال و سرد شدن هوا در دیگر مناطق کشور، بسیاری از متکدیان، کارتن خواب‌ها و معتادان متجاهر به استان هرمزگان سرازیر می‌شوند که در این رابطه دستگاه‌های مسئول باید آمادگی لازم را برای ساماندهی این افراد ایجاد کنند.
وی ادامه داد: امسال می‌خواهیم عزم جدی برای پاکسازی سطح شهرهای استان از متکدیان بومی و غیربومی که به صورت فصلی به هرمزگان می‌آیند، شکل بگیرد و تحقق این هدف برنامه عملیاتی مشخصی را می‌طلبد.
وی ادامه داد: معضل اجتماعی تکدی‌گری از جمله معضلاتی است که نیازمند استمرار در درمان است و البته نسخه درمانی نیز باید هدف‌گذاری شده و در یک پروسه اثربخش به اجرا گذاشته شود.
اکرمی خاطرنشان کرد: مسئولیت ستاد ساماندهی متکدیان در هر شهرستان با فرماندار است و مجریان اصلی این طرح شهرداری با همکاری بهزیستی، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی هستند که در این زمینه پایش و نظارت لازم به صورت ماهیانه از سوی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری صورت گرفته و عملکرد فرمانداران و دستگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.